مرغ فروشان اصفهانی به دلیل حمایت از مردم و دولت مشکلات را تحمل می‌کنند

مرغ فروشان اصفهانی به دلیل حمایت از مردم و دولت مشکلات را تحمل می‌کنند

رییس اتحادیه گوشت سفید اصفهان گفت: مرغ در حال حاضر توسط کشتارگاه‌ها کیلوئی 3000 تومان بین مغازه داران توزیع می‌شود و آنها هر کیلو مرغ را 3200 تومان به فروش می‌رسانند، این در حالی است که میانگین توزیع بار مرغ در بین 1700 عضو این اتحادیه بین 50 تا 100 کیلوگرم روزانه است یعنی هر مغازه دار روزانه از 10 هزار تا 20 هزار تومان از فروش مرغ استفاده دارد.
اصغر احسان مهر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در پایتخت برخلاف اصفهان که مغازه دار حق فروش به غیر از مرغ یا ماهی را ندارد آنجا اقلام دیگر هم در کنار مرغ به فروش می‌رسانند و حتی خدماتی که در اصفهان رایگان بوده در تهران هر کدام از خدمات انجام گرفته نرخی برای خود دارد.
وی افزود: از تاریخ 14 فروردین 1389 بعد از تماس از سازمان بازرگانی استان با اتحادیه گوشت سفید قرار بر این شد که برای رفع مشکلات متعدد مرغ، سود آن به دویست تومان کاهش پیدا کند و این روال تا آخر فروردین بیشتر ادامه پیدا نکند که متأسفانه اکنون بعد از گذشت هشت ماه و نیم هنوز به روال قبل خود بازنگشته است و حتی در روزهای ماه مبارک رمضان نیزسود مغازه داران به کیلوئی صد تومان هم کاهش پیدا کرد.
وی بیان داشت: تمام این مشکلات را اعضاء صنف مرغ فروش به دلیل حمایت از مردم و دولت تحمل می‌کنند تا قول مساعدت و یاری دولتمردان و آقای انصاری، رییس اداره بازرگانی در ماه‌های آینده عملی شود.
احسان مهر با اشاره به قبض‌های سنگین آب، برق، گاز، تلفن، اجاره بهای مغازه‌ها و تأمین هزینه‌های زندگی اعضای صنف گوشت سفید گفت: مغازه داران ناچارند به دلیل فروش پائین، هزینه‌های بالا، سود ناچیز و این عدم تطابق برای تأمین هزینه‌هایشان مرغ را از کشتارگاه‌ها مدت‌دار خریداری کرده و ناخواسته از پول مرغ کشتارگاه‌ها هزینه‌هایشان را تأمین کنند، به عبارتی از پولی که امانت در اختیارشان است استفاده می‌کنند و در نتیجه در زمان بازپرداخت بدهی‌شان به کشتارگاه‌ها دچار مشکلات بسیاری می‌شوند.
وی افزود: آنها برای رفع مشکلات اقتصادی‌شان به ناچار یا باید به سمت پول بهره‌ای رفته یا با مراجعه به اتحادیه و اخذ معرفی نامه و انتقال به بانک‌ها وام اندکی گرفته تا شاید تسکینی موقت برای رفع این مشکل باشد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com