مرغ سفره های ماه رمضان را به ترک ها دادیم

مرغ سفره های ماه رمضان را به ترک ها دادیم

علی حسینی - سال را با فرمایش حضرت خامنه ای آغاز کردیم و دل بستیم به توصیه حضرت و دستانمان را بالا بردیم برای بیعت و همت گماردیم برای یک نتیجه بزرگ در تولید؛ در افزایش تلاش هایمان، تلاش هایی که بی خوابی و دور بودن از خانواده جزو لاینفک حصول نتیجه بود.
در همین سال 2 بار در عین وجود گوشت مرغ در کشتارگاه ها و مغازه ها؛ مسیری باز شد تا سودجویان، مسیری را برای ورود کامیون های گوشت مرغ به ایران پیدا کنند و در حالی که قیمت گوشت مرغ به ثبات مثبت و مورد نظر هم تولیدکننده و هم مصرف کننده رسیده بود، مردم گوشت مرغ ترکیه ای مصرف کردند.
اگر به خبر ها نگاهی کنیم خواهیم یافت که ترکیه خود یک وارد کننده گوشت مرغ از برزیل می باشد و به طور کاملا واضح مشخص خواهد بود که این مرغ اگر ترکیه ای باشد، برزیلی هم هست اما شاید برزیل برای حفظ روابط سیاسی خود با سایر کشورها، مسیر جدیدی را برای ورود گوشت مرغ به ایران مشخص کند. بنابراین مطابق دوره قبل که گوشت مرغ بدون هیچ تفاوت قیمتی وارد ایران شد این بار هم باید ببینید که قیمت گوشت مرغ وارداتی خود به خود به همان قیمت گوشت مرغ تولید شده در داخل به دست مردم می رسد.
درست که بعضی از مصرف کنندگان اعتقاد دارند که گوشت مرغ ترکیه ای ( برزیلی ) بهتر از گوشت مرغ داخلی می باشد اما باید دید هدف از واردات چه بوده است و آیا با وارد گوشت مرغ ما به آن هدف رسیده ایم یا خیر ؟ صد البته که خیر
احتمال دارد که دولت بگوید ما این واردات را به این علت انجام دادیم که قیمت گوشت مرغ بیش از آنی که هست نشود و با کاهش تولید قیمت آن افزایش نیابد. اما نباید فراموش کنیم که دولت بار ها و بارها و مکررا و سرسام آور در خبر ها متذکر می شد که به اندازه کافی گوشت مرغ ذخیره سازی شده است و مردم نگران گوشت مرغ ماه رمضان نباشند.
این احتمالات که در کنار یکدیگر قرار می گیرد؛ صدای دلخراش عدم مدیریت منظم و آگاه از آن به گوش می رسد که متاسفانه هر از چند گاهی از صور سوء استفاده سود جویان دمیده می شود و متاسفانه، دیدگان احساسی بعضی از مدیران که تنها امروز را به عنوان آینده می بینند باعث می شود راه ورود اینگونه محموله هایی که تاریخ مصرف آن ها مورد شک است، به سفره های ماه عزیز رمضان باز شود.
ای کاش وزیران ما به رئیس خود - رئیس جمهور - گزارشی از میزان واردات و تولید گوشت مرغ بدهند تا این سرباز وطن آن گزارش ها را کنار شعار خودکفایی و اصل 44 قرار دهد و آینده را با نگاه دورنگر خود برای این صنعت روشن کند. آینده ای که در خطر هر گونه تحریمی است و حفظ بقای تولید کننده مخصوصا در بخش تولید فرآورده های پروتئنی به زودی نقش بارزتری را به خود می گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com