مرغ در ماه رمضان در مشهد گران نمی‌شود

مرغ در ماه رمضان در مشهد گران نمی‌شود

غلامرضا جاجرمی - رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ مشهد - در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نگرانی شهروندان مشهدی از تکرار سناریوی گرانی مرغ در کشور، اظهار داشت: قیمت مرغ در ابتدای این هفته افزایش نداشته بلکه به سمت کاهش نیز میل می‌کند به طوری‌که مرغ گرم مشهد روز گذشته 50 تومان ارزان‌تر شد.
رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم مرغ مشهد، با بیان اینکه هیچ نوع نگرانی نسبت به کمبود مرغ در زمان حضور زائران و ماه رمضان وجود ندارد، افزود: با کنترل جوجه‌ریزی و سامان‌دهی، نگرانی توزیع بخش عرضه و قیمت در ماه رمضان تحت پوشش قرار می‌گیرد.
همچنین مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی اظهار داشت: صنعت مرغ تخم‌گذار چند سالی است با آسیب‌ها و تهدیدات زیادی مواجه بوده است.
محمد منتظمی تصریح کرد: این صنعت امروز با چالش‌ها و تهدیدهای جدی در رابطه با دام، شیوع بیماری‌های ویروسی، افت 50 درصدی قیمت تخم مرغ و کاهش نقدینگی که بالاخره منجر به آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی مرغداران شده، روبه‌روست.
وی افزود: دلیل مشکلات این صنعت اتخاذ سیاست‌های فله‌ای و نادرست از جانب متولیان امر تولید و توزیع در حلقه‌های تولید،‌ مصرف و صادرات بوده است که این صنعت را به یکی از پرچالش‌ترین صنایع تبدیل کرده است.
منتظمی ادامه داد: امروز در فرایند توزیع، مرغدار در فروش هر کیلو تخم مرغ افزون بر 500 تومان متضرر است و این در حالی است که مرغداران باید دام را به نرخ جهانی بخرند و تولید را هم زیر نرخ تمام شده بفروشند.
وی ادامه داد: بنابراین صنعت از یک سو با پدیده ریسک بازارهای بین‌المللی و از سوی دیگر با پدیده ریسک رفتارهای دولتی روبرو است که مغایر با سیاست‌های ارزشی،‌ اصولی و اجرایی وزارت جهاد کشاورزی است.

 
کلمات کلیدی رمضان قیمت مرغ
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com