مرغ داخلی روی زمین مانده، اولویت مصرف با مرغ منجمد خارجی است

مرغ داخلی روی زمین مانده، اولویت مصرف با مرغ منجمد خارجی است
مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری مرغداران گوشتی کشور اعلام کرد: با پیشنهاد صادرات مرغ مازاد تولیدی کشور موافقت نشده و به دلیل گذشتن تاریخ مصرف، اولویت مصرف با مرغ منجمد خارجی شده است، در حالی‌که تولید داخلی روی زمین مانده است.
حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش تولید مرغ در پی درخواست مسوولان، هم‌اکنون مرغ‌های تولیدی در واحد‌های مرغداری سنگین وزن‌ شده و قیمت آن بسیار کاهش یافته است که تولید‌کنندگان طی نامه‌ای از معاونت اول ریاست جمهوری خواستار رسیدگی به این موضوع شدند که بخشی از تولید صادر و طبق وعده‌ی مسوولان مربوطه تولید مازاد جمع‌آوری شود.
مقدم‌نیا افزود: رسیدگی به این درخواست به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت ارجاع داده شد که بی‌نتیجه مانده و با صادرات مرغ موافقت نشد.
وی خاطرنشان کرد: براساس این پیشنهاد پنج درصد از تولید داخلی که قابلیت صادرات دارد، به کشور‌های حاشیه‌ی خلیج‌فارس صادر شود و برای هر کیلو صادرات 500 تومان جایزه‌ی صادراتی در نظر گرفته شود، اما با توجه به این‌که این طرح بار مالی برای بخش دولتی دارد بی‌نتیجه و بدون پاسخ مانده است.
مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: مازاد تولید از سوی وزارت بازرگانی جمع‌آوری نمی‌شود؛ در حالی‌که جمع‌آوری مرغ منجمد به پس از ماه رمضان موکول شده بود.
به گفته مقدم‌نیا جمع‌آوری نشدن مازاد تولید و نداشتن صادرات باعث سنگین‌شدن مرغ در مرغداری‌ها، افزایش هزینه‌های تولید، افت کیفیت محصول، تبدیل‌شدن بخشی از گوشت به چربی و افزایش بیماری در واحد‌های تولیدی و مشکل در دوره‌های بعدی تولید می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری هزار و 900 تومان از مرغدار خریداری و کیلویی دو هزار و 900 تومان در بازار مصرف عرضه می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه‌ی سراسری مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: چهار درصد از تولید به صورت منجمد جمع‌آوری می‌شود که نسبت به تولید 200 تنی بسیار ناچیز است و تاثیری در بهبود بازار تولید ندارد.
وی با اشاره به این‌که ماهانه 80 تا 85 میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود، گفت: در حال حاضر کشش بازار به اندازه‌ی جذب تولید نیست و ضرورت دارد دولت چاره‌ای برای صنعت بیندیشد.
مقدم‌نیا اظهار کرد: ذخیره‌سازی و مصرف‌ روزمره لازم و ملزوم یکدیگر هستند که نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی تنظیم بازار است، اما اکنون ذخیره‌سازی خارجی در اولویت مصرف قرار گرفته در حالی‌که توید اصلی داخلی زمین مانده است، لذا باید برای استمرار تولید و جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم حمایت شود.
 
نظرات شما
  •  

    صفائیان-مرغدار گفت : ۹۰/۰۶/۱۶

    اقای مقدم نیا برای دولت خدمتگذار مشکل مرغداری خیلی وقته حل شده رساندن مرغ دست مردم به قیمتی که صدای مردم درنیاد فرقی نمیکنه مرغ داخلی باشه یا خارجی.مهم نیست تولید کننده داخلی به خاک سیاه میشینه.مهم مرغ ارزونه که به دست مردم برسه وحجابی باشه روی (؟) مسئولین مربوطه اقای مقدم نیا خدا وکیلی شما هنوز امیدوار هستین؟

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۶/۱۷

    تا وقتی از ما بهترون تو کار واردات هستند نه جلوی واردات بیرویه گرفته میشه نه قدمی در راه حل مشکل تولید کننده برداشته میشه تو بازار آشفته است که میشه سودهای کلان نسیب آقایون خصولتی بشه عزیزان

    پاسخ...
  •  

    saeed گفت : ۹۰/۰۶/۱۷

    ای بابا هنوز شما ها درک نکردید که اونا غریب هستن اخه از قدیم ما ایرانی جماعت مهمان نواز بودیم حالا ما مرغداران انتظار داریم که مرغ خارجی کع غریب هست رو بزاریم اونجا اون وقت بیاییم مرغ ایرانی را تو بازار بفروشیم این کار ما سبب شکستن سننت قدیمی این آب و خاک هست از شما دیگه انتظار نداشتیم

    پاسخ...
  •  

    سید هادی حسینی گفت : ۹۰/۰۶/۱۷

    با سلام خدمت همکاران عزیز
    بنده به عنوان یک انسان بی سواد تنها منطقی را که برای واردات مرغ در هنگام اینهمه تولید می بینم این است که مسئولین ارشد این صنعت یا خود وارد کننده مرغ هستند و یا از واردات مرغ درصد (؟) و یا انقدر (؟) هستند که صدایشان در نمی اید . خرید تضمینی مرغ چه شد ؟ قیمت حقیقی این دوشنبه میاد این پنجشنبه میاد اینم عاقبتش مرغو با التماس باید نقد 1850 بدیم بره . دوستان می گن 2 ماه مرغ نریزیم درست میشه . بله جایی که مسئولین (؟) داشته باشن این طرح جواب میده ولی کسی که اونقدرپشتش گرمه که وقتی مرغ داخلی زنده تو مرغداری مونده میتونه بدون ترس وارد کنه با کاهش تولید بهونه هم داره . الکی نامه به مثلا رئیس جمهور می زنن . ساده اید .مثلا الان که نامه دادید چی شد . سگ پرورش می دادیم وضعمون بهتر بود . سرد می شه گازوئیل نداریم گرم می شه برقمون قطع می شه ولی خوب مسئولین تو برزیل و استرالیا خرن نمی فهمن که الکی جوایز صادراتی میدن . دون میدن جوجه میدن مرغم خودشون تحویل می کیرن واسه هر کیلو تولید 50-80 cent به مرغدار به عنوان حق تولید میدن .
    میریم جهاد انگار رفتیم دزدی می ریم دامپزشکی انگار ارث باباشونو خوردیم . برا گرفتن مجوز هزار جور حرف و حدیث بشنویم واکشن تاریخ گذشته یا زیادی فعال بگیریم بدیم جوجه 3 روز بعد نیوکاسل و گامبرو بگیریم بعد انگم بهمون میزنن که زیاده خواهیم .

    پاسخ...
  •  

    سعيد گفت : ۹۰/۰۶/۱۷

    سلام به دوستان عزیز حقیقتا این چند نظری که داده اید خوب است ولی بیاییدچاره ای بیاندیشیم تا صحبتهایمان را به گوش مردم و مسئولین (البته دلسوزان)برسانیم و در این میان هم حال که از این طریق مقداری ارتباط با یکدیگر داریم برنامه و یا پیشنهادی بدهیم که واقعا عملی باشد البته برای خودمان فعالین بخش مرغداری نه دیگران و البته برای همه و یا حداقل بیشتر مرغداران این پیشنهادات قابل اجرا باشد و به گونه ای عملی باشد تا خودمان سامان بدهیم البته چون بسیاری از ما اگر بتوانند این شغل را رها خواهند کرد ولی حال که چاره ای نداریم حداقل اگر میشود با برنامه و تدبیر تولید کنیم به امید دیگران نباشیم و دوباره در این بازارها گرفتار نشویم من دیروز مرغم را بار کردم که هرچه خواستند و هر وقت که خواستند پولش را بدهند البته حداقل 1900 تومان و 90 روزه است تا خدا چه بخواهد این کلمات از روی درد کشیدن بود نه از روی بی نیازی و گزافه گویی

    پاسخ...
  •  

    مرغداری ازنور گفت : ۹۰/۰۶/۱۷

    خسته نباشید واقعا اقای وزیر جهاد کشاورزی خسته نباشید اقای وزیر بازرگانی واقعا خسته نباشید خسته نباشید ویزه هم به عزیزاندراتحادیه مرغداران کشور و انجمن های حمایت از حقوق تولید کنده خسته نباشیدبه تعزیرات چقدر خوب جلوی افزایش قیمت ها ذرت سویا وغیره گرفتند واقعا خسته نباشید

    پاسخ...
  •  

    ذبیح الله هرمزی گفت : ۹۰/۰۶/۱۷

    به نظر من درصدی از واردات تو جیب اقایون میره برا همین مجوز واردات میدن

    پاسخ...
  •  

    رضوی گفت : ۹۰/۰۶/۲۰

    با سلام ، استادان عزیز تو زو خدا با مردم رو راست باشید بزرگترین واردکننده گوشت و مرغ و تخم مرغ در کشور شرکت ؟ ) هرزمان خواستند وارد کنند تعرفه را صفر میکنند و هرزمان خواستند بفروشند واردات را ممنوع میکنند و مسلما تا مرغهای وارداتی خودشان فروش نرفته خریدی از ماراد تولیدهای داخلی انجام نخواهد شد و تاجرهای واردکننده دیگر را هم به ورشکستگی کشانده اند دست از این رانت ها و مافیا بازی بردارید و باعث خدشه دار شدن نظام نشوید

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۶/۲۱

    فقط می تونم بگم با این همت بلند آقایان امسال صنعت مرغداری نابود میشه.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com