مرغ برای نوروز به اندازه کافی ذخیره شده است

مرغ برای نوروز به اندازه کافی ذخیره شده است

به گزارش خبرنگار ایانا، مهندس نظام‌الدین سجادی معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: از یک ماه گذشته برای تامین گوشت قرمز و مرغ در روزهای پایانی سال تدابیر کافی اندیشیده شده و ذخیره‌سازی لازم انجام شده است.
وی دلیل نوسانات قیمت مرغ را مربوط به قیمت نهاده‌های تولید دانست و افزود: 65 تا 70 درصد هزینه تولید مرغ به هزینه ذرت و کنجاله برمی‌گردد که قیمت این خوراک‌ها نیز متاثر از قیمت‌های جهانی است و به همین دلیل بر روی قیمت تمام شده تولید اثر‌گذاری داشته و در برخی مناطق شاهد نوسانات قیمت مرغ هستیم.
مهندس سجادی با اشاره به تولید 840 هزار تن گوشت قرمز در کشور گفت: این میزان تولید نیاز کشور را تامین می‌کند و تنها حدود 20هزار تن گوشت برای ذخیره‌سازی و تامین نیاز کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس وارد کشور می‌شود.
وی به تولید سالانه یک میلیون و 300 هزار تن مرغ و 700 هزار تن تخم‌مرغ در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر تامین مصرف داخلی، مازاد این میزان تولید به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پتانسیل‌های موجود برای افزایش میزان تولید مرغ و تخم‌مرغ گفت: قابلیت‌های موجود در کشور به حدی است که امکان افزایش تولید مرغ تا یک میلیون و 850 هزار تن در سال و تولید تخم‌مرغ تا 900 هزار تن در سال وجود دارد.
مهندس سجادی افزود: در همین راستا طرح استفاده از ظرفیت‌های موجود در صنعت کشور مطرح و به مراجع ذی‌ربط ارسال شده است

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com