مرغ بدون مصرف آنتی ‌بیوتیک در اصفهان تولید می‌شود

مرغ بدون مصرف آنتی ‌بیوتیک در اصفهان تولید می‌شود

خبرگزاری فارس- مشاور رئیس سازمان و مسئول کمیته کدکس سازمان جهاد کشاورزی گفت: برای نخستین‌ بار در اصفهان مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک تولید می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اصفهان، مسعود پزشکی اظهار داشت: برای نخستین‌ بار در استان با نظارت و پیگیری کمیته کدکس مواد غذایی سازمان جهاد کشاورزی تولید مرغ بدون استفاده از آنتی ‌بیوتیک انجام شد.
وی افزود: در راستای ایجاد امنیت غذای سالم با پیگیری کمیته کدکس مواد غذایی، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان و نظارت اداره کل دامپزشکی اصفهان توسط بخش خصوصی مرغ سالم بدون مصرف آنتی بیوتیک تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
مشاور رئیس سازمان و مسئول کمیته کدکس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این مرحله حدود 60 تن مرغ تولید شد که توسط تعداد محدودی از فروشندگان گوشت سفید مرغ در سطح شهر و شرکت تعاونی مصرف سازمان جهاد کشاورزی عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تولید این مرغ از آنتی ‌بیوتیک استفاده نمی‌شود.
پزشکی تصریح کرد: برای این امر با استفاده از دستورالعمل‌های مربوطه اقداماتی از قبیل اصلاح ساختار مدیریتی واحد پرورش دهنده طیور از نظر مدیریت پرورش مناسب، مدیریت ساختار بهداشتی، تهیه جوجه مناسب و دیگر اقدامات مورد نیاز، به صورت دقیق توسط تولیدکننده، شرکت ارائه دهنده خدمات تضمین کیفیت و با پیگیری کمیته کدکس مواد غذایی سازمان و نظارت اداره کل دامپزشکی به انجام رسیده است.
وی با اشاره به محاسن و مزایای تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌ بیوتیک خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت گوشت به دلیل عدم استفاده از آنتی‌ بیوتیک، کمک به افزایش سلامت و بهداشت جامعه، اقتصادی کردن تولید، کاهش هزینه‌های مربوط به دارو و واکسن و به وجود آوردن بستر مناسب برای صادرات از مزایای تولید مرغ بدون مصرف آنتی ‌بیوتیک است.
مشاور رئیس سازمان و مسئول کمیته کدکس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: تفاوت این محصول با مرغ بسته‌بندی بهداشتی معمولی در این است که در فرآیند تولید مرغ ممکن است در اثر بیماری از داروهای شیمیایی و آنتی ‌بیوتیک استفاده شود اما این مرغ تولیدی در طول دوره پرورش به دلیل سالم بودن از آنتی ‌بیوتیک و داروهای شیمیایی استفاده نکرده است.
کمیته کدکس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در سال 1385 با کارشناسان خبره‌ای از مرکز تحقیقات کشاورزی، معاونت بهبود تولیدات دامی، معاونت بهبود تولیدات گیاهی، اداره کل دامپزشکی استان، مدیریت صنایع کشاورزی و مکانیزاسیون، مدیریت ترویج کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت پشتیبانی امور دام استان به صورت فعال سیاست‌های خود را برای تولید محصولات سالم کشاورزی و دامی دنبال می‌کنند.
 

 
کلمات کلیدی آنتی بیوتیک اصفهان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com