مرغ ایران به روسیه صادر می شود

مرغ ایران به روسیه صادر می شود
مجتبی خسرو تاج افزود : طبق این توافق دو شرکت ایرانی صادر کننده مجوز صادرات این مواد پروتینی به روسیه را دریافت کردند.
وی ادامه داد : به دلیل شیوع بیماری آنفلوانزای مرغی در منطقه ، روسیه برای واردات مرغ تاحدودی محتاط عمل کرده است و به همین خاطر هم فقط دو شرکت دارای مجوز می توانند مرغ را به آن کشور صادر کنند.
خسروتاج گفت : تولید کنندگان در استان ها بخصوص مازندران که 20 درصد تولید مرغ کشور را در اختیار دارد باید با رایزنی با دو شرکت صادر کننده ، تولید مازاد خود را به روسیه صادر کنند.
وی افزود : بازار روسیه بخصوص با محدودیت هایی که برای واردات کالاهای کشور ترکیه ایجاد شده ، فرصت مناسبی برای تولیدات ایرانی است و تولید کنندگان ایرانی باید از این فرصت بخوبی استفاده کنند.
خسروتاج گفت : پیش از این نیز با اعمال تحریم اتحادیه اروپا ، شرایط برای ورود بیشتر ایران به بازار روسیه فراهم شد، ولی ما نتواتستیم از این مزیت به درستی استفاده کنیم و در مقطع فعلی باید سریع تر وارد کار شویم.

صادرات لبنیات ایران به روسیه
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت : همچنین توافقی با روسیه برای صادرات لبنیات تولیدی ایران انجام شده است و 10 شرکت لبنیاتی داخلی مجوز صادرات به روسیه را از آن کشور دریافت کردند.
وی افزود : این شرکت های لبنیاتی توانمندی لازم را برای صادرات لبنیات ایران به کشور روسیه دارند و این روند کاری به نفع این واحدهای صنعتی نیز خواهد بود.

گشایش اعتبار دو میلیارد دلاری روسیه برای خرید کالاهای سرمایه ای
خسروتاج همچنین از گشایش خط اعتباری دو میلیارد دلاری روسیه برای شرکت های ایرانی در حوزه خرید کالا و تجهیزات سرمایه ای بخصوص حمل و نقل خبر داد و گفت : راه آهن جمهوری اسلامی از این گشایش اعتباری برای ایجاد راه آهن برقی گرمسار- اینچه برون استفاده کرد و بزودی طرحش را اجرایی می کند.
وی افزود : تجار مازندران نیز برای خرید کانتینر از کشورهایی چون فرانسه ، ایتالیا ، آلمان و یا هر کشور دیگری می توانند از این مزیت استفاده و نیاز استان را تامین کنند.
خسروتاج اظهار داشت : بانک مرکزی ضمانت لازم این اعتبار را در قالب فایناس انجام می دهد.

تهیه نقشه راه صادراتی بین ایران- روسیه
قائم مقام وزیر صنعت ایران از تهیه نقشه راه صادرات کالاهای ایران به روسیه طبق توافق دوجانبه خبرداد و گفت : بر اساس این توافق قرار شد تا جمهوری اسلامی کالاهای قابل صادرات به روسیه را ظرف سه ماه مشخص کند.
وی افزود : پس از این مهلت و تهیه فهرست کالاهای صادراتی به روسیه ، قراردادی میان روسیه و ایران امضا و صادرات آغاز می شود .
خسروتاج گفت : تجار مازندران نیز می توانند فهرست کالاهایی را قابلیت صادرات به روسیه را دارد و مورد تایید آن کشور است بر اساس این نقشه راه تهیه کنند .
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی به دعوت استاندار مازندران برای بررسی مشکل صادرات کالای کشاورزی این استان به خارج کشور به این خطه سفر کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com