مرغ 10 هزار تومان می‌شود

مرغ 10 هزار تومان می‌شود
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه می گوید در شرایطی که ارز 1226 تخصیص نیابد و واردات خوراک طیور با ارز مبادلاتی صورت بگیرد قیمت مرغ حتما به 10 هزار تومان می رسد.
برنامه پایش یکشنبه شب موضوع افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در مرداد ماه را بررسی کرد.
در این برنامه نموداری از افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ در مرداد ماه پخش شد که بر همین اساس قیمت مرغ از هر گیلوگرم 5600 تومان در ابتدای مرداد به 6 هزار تومان در 19 مرداد و قیمت یک بسته 6 تایی تخم مرد از 1700 تومان در ابتدای مرداد به 1800 تومان در 19 مرداد رسیده است.
حسن مهربانی یگانه دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه در این برنامه اعلام کرد که تا زمانی که پرداختی را در بازارهای بین المللی نداشته باشیم نباید انتظار داشته باشیم که قیمت ها کاهش می یابند و اعلام تخصیص ارز 1226 تومانی به تنهایی نمی تواند قیمت ها را کاهش دهد.
وی ادامه داد: آنچه که قیمت کالا را می شکند وجود کالا در بازار است و 70 درصد قیمت کالا مربوط به خوراک است و در این زمینه مشکلات فراوانی وجود دارد.
مهربانی یگانه تاکید کرد: در شرایطی که ارز 1226 تخصیص نیابد و واردات خوراک طیور با ارز مبادلاتی صورت بگیرد قیمت مرغ حتما به 10 هزار تومان می رسد.
وی تصریح کرد: در خواست ما این است که دولت به سرعت تکلیف نرخ ارز را درباره واردات خوراک طیور مشخص کند و مهم تر از این وضعیت تخصیص ارز به واردکنندگان برای خرید در بازارهای بین المللی را تعیین کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com