مرزهای کشورمان روی واردات می‌چرخد

مرزهای کشورمان روی واردات می‌چرخد
مصطفی سید مصطفوی در در همایش «صنعت مرغداری چالش‌ها و فرصت‌ها» که در استان گیلان برگزار گردید با بیان اینکه در تولید بالغ بر یک میلیون و 650 هزار تن مرغ در کشور هنوز 30 درصد ضایعات وجود دارد، اظهار داشت: به دلیل عدم تغییر ساختار هنوز صنعت مرغداری با مشکلات زیادی مواجه است.
وی، ایران را کشوری توانمند و ثروتمند دانست و افزود: با توجه به این مسئله، نمی‌توانیم پول را به فروشنده دهیم در حالی که در دوران هشت سال دفاع مقدس چنین مشکلی نداشتیم.
کارشناس صنعت طیور کشور با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار برای 17 میلیون قطعه‌ جوجه‌ریزی 800 هزار تن مواد اولیه داریم، تصریح کرد: امروزه صنعت مرغداری افتخاری برای کشور است.
وی، ادامه داد: از تولید 200 هزار تن مرغ در سال 59 امروز به بیش از یک میلیون و 600 هزار تن تولید رسیده و بالغ بر هشت برابر به تولید و همین مقدار نیز به نیازهایش اضافه شده است.
مصطفوی، جایگاه تولید مرغ کشور در دنیا را رتبه هفتم ذکر کرد و بیان داشت: از نظر تولید تخم‌مرغ رتبه دوازدهم دنیا را داریم و حدود 700 هزار نفر در این صنعت بهره‌بردار و فعال هستند.
وی، ارائه خدمات مطلوب به جامعه را از اهداف مهم نامید و ابراز داشت: بهره‌وری متعلق به صنعت مرغداری است و برای رسیدن به این هدف باید سیاست‌گذاری‌های درست صورت گیرد.
کارشناس صنعت طیور کشور، با اشاره به اینکه مرغداری‌های برای ژنتیک امروزی در کشور تجهیز نشده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر نتوانیم به دلیل نقص فنی از ظرفیت ژنتیک استفاده کنیم مشکل ایجاد می‌شود.
وی، نوسانات مرغ را بزرگ‌ترین چالش صنعت مرغ دانست و بیان داشت: چارچوب بازارسازی باید درست شود و اصل بازارسازی متعلق به خارج از مرزهاست.
مصطفوی، به افزایش نرخ نهاده‌ها و قیمت مرغ اشاره کرد و ابراز داشت: مهم‌ترین دغدغه صنعت مرغداری تامین نیازهای اولیه آن است.
وی، با بیان اینکه تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها تجربه کرده‌اند که وارد بازار نیاز خود شوند، خاطرنشان کرد: باید از تمام توان خود بهره بگیریم.
کارشناس صنعت طیور کشور با اشاره به اینکه توسعه پایدار در صنعت مرغداری ایده‌آل است، اذعان داشت: مرزهای کشورها روی پاشنه صادرات می‌چرخد اما مرزهای کشورمان روی واردات می‌چرخد و به همین منظور نتوانستیم به توسعه پایدار برسیم.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۲/۰۲

    آقای مصطفوی ظاهراً شما راه و روش هندوانه زیر بغل گذاشتن را خوب بله هستید . اولاً به هیچوجه نیازی نبوده و نیست که دوران هشت سال دفاع مقدس را پیش بکشید ، و کلاً منظورتان از اینکه فرمودید ، نمیتوانیم پول را به فروشنده دهیم درحالی که در دوران هشت سال دفاع مقدس چنین مشکلی نداشتیم ، چیست ؟!!!
    دوماً مقطع هشت سال دفاع مقدس با مقطع کنونی زمین تا آسمان فرق داشته و دارد ، چراکه جمعیت آن زمان با این زمان را باید درنظر گرفت که ظاهراً شما با تمام معلوماتتان و موی سفیدتان ، این موضوع را ندیده گرفته اید و متاسفانه نسنجیده فرمایشی را ایراد فرمودید .
    سوماً وضعیت پیشرفت تکنولوژی دنیا که عدم آن را در کشورمان در این صنعت داشته ایم که بوضوح محسوس می باشد ، ظاهراً از دید شما خارج بوده و هست !!!
    چهارماً از کدام افتخار برای کشور صحبت می فرمائید ؟!!! اگر چنین است پس شما هم با تمام معلوماتی که دارید ، ظاهراً به مرغ کیفی اعتقادی ندارید و وقتی چنین است رد گواهینامه های سلامت گوشت و هوا و آب و دان را رقم می زنید !!! چراکه اگر به گواهینامه ها و ضرورت وجودشان معتقد باشید ، دیگر نمی فرمائید صنعت مرغداری افتخاری برای کشور است ! مگر اینکه از همان هندوانه ای اول مطلبم استفاده کرده باشید . از بابت مطلبی که فرمودید تولید مرغ از 200 هزار تن در سال 59 به یک میلیون و 600 هزارتن امروز رسیده ایم که متعاقباً نیازهایش مطرح است ، صحبتی به میان نمی آورم چراکه ظاهراً چشم بسته غیب گفته اید ، خب مشخص است که رشد جمعیت می طلبد که برخی مواد تولیدی ، علی الخصوص مواد پروتئینی نیز رشد تولید باید داشته باشد ، این امری است طبیعی . دراین صورت دیگر به فرمایش شما داشته و نخواهد داشت .
    نمی دانم این رتبه های فرمایش شما و مدیرکل محترم طیور کشور ، از نظر مرغ و تخم مرغ که در دنیا بدست آورده ایم از کجا بدست آمده ، ولی هرآنکس که به کشور ما این رتبه را محاسبه کرده و داده قطعاً نظری به تولید مرغ کیفی نداشته و فقط ظرفیت تولید ملاک عملش بوده ، که درآن صورت با کمی همت والای معاونت امور دام و دیگر مدیران محترم وزارت فخیمه جهاد کشاورزی ، انشاالله بزودی رتبه اول و دوم دنیا را بدست خواهیم آورد .
    متاسفانه کل مطالب جنابعالی با وجود موی سفیدتان کمی خنده دار بنظر میرسد چراکه مطالب فرمایشی شما الف بائی است که برای صنعت مرغداری نوپا باید ایراد گردد ، نه صنعت مرغداری که هزاران هزار جلسه و همایش و نمایش و تشکل و اتحادیه و انجمن ، در سالیان سال است فعالیت می نمایند ! متاسفانه بابت چهارخط آخر مطالبتان هم دوباره باید عرض کنم که چشم بسته غیب گفته اید . واسلام

    پاسخ...
  •  

    غضنفر گفت : ۹۰/۱۲/۱۶

    شعر گفتي عمو

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com