مردم مریوان بیشتر از میزان تولید، گوشت مرغ مصرف می‌کنند

مردم مریوان بیشتر از میزان تولید، گوشت مرغ مصرف می‌کنند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مریوان گفت: میزان مصرف گوشت مرغ در این شهرستان نسبت به سرانه تولید بسیار بیشتر است به طوریکه این شهرستان یکی از مصرف‌کنندگان بزرگ مرغ به شمار می‌رود.
مهندس سید " عزیز هاشمی " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با احتساب میزان تولید سالانه گوشت مرغ در این شهرستان میزان مصرف آن دو برابر و نیم است.
وی میزان تولید سالانه گوشت مرغ در شهرستان مریوان را دو هزار و ‪ ۲۰۰‬تن ذکر کرد و گفت: سالانه در این شهرستان پنج هزار و ‪ ۶۰۰‬تن گوشت مرغ مصرف می‌شود.
وی اضافه کرد: شهرستان مریوان از لحاظ مصرف گوشت مرغ نسبت به سرانه تولید در سطح کشور بیشترین میزان مصرف را دارا می‌باشد.
وی اظهار داشت: هم اکنون ‪ ۱۷‬مرغداری با تولید ‪ ۲۸۶‬هزار قطعه‌ای سالانه، دو هزار و ‪ ۲۰۰‬تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می‌کند که جوابگوی نیاز مصرف‌کنندگان نیست.
وی نیاز مصرف گوشت مرغ را در مریوان سالانه پنج هزار و ‪ ۶۰۰‬تن ذکر کرد و گفت: برای تامین نیازهای مصرف شهرستان مریوان در حال احداث چندین مرغداری دیگر هستیم.
وی ادامه داد: هم اکنون مجوز احداث ‪ ۳۶‬واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت ‪۵۴۰‬ هزار قطعه در این شهرستان صادر شده که ‪ ۱۱‬واحد آن در دست احداث است.
مهندس هاشمی گفت: با بهره برداری از این ‪ ۳۶‬واحد مرغداری گوشتی در مریوان این شهرستان از نظر تامین تولید گوشت مرغ به خودکفایی می‌رسد.
وی افزود: همچنین در راستای توسعه مرغداریهای این شهرستان مجوز ساخت مرغ تخمگذار ‪ ۳۰‬هزار قطعه‌ای ، مرغ بومی پنج هزار قطعه‌ای و بوقلمون شش هزار قطعه‌ای صادر شده است.

 
کلمات کلیدی مصرف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com