مدیریت بهداشتی مرغداری‌های اصفهان باید جدی گرفته شود

مدیریت بهداشتی مرغداری‌های اصفهان باید جدی گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مبارکه، سید‌اکبر حسینی - مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان - در مراسم افتتاح نخستین کشتارگاه صنعتی شهرستان مبارکه اظهار داشت: این کشتارگاه نوزدهمین کشتارگاه صنعتی استان اصفهان محسوب می‌شود و افتتاح این پروژه برای مسئولان استان از اهمیت بسیاری برخوردار است.
وی با بیان اینکه در تاریخچه دامپزشکی استان اصفهان کشتارگاه‌های سنتی بسیاری به چشم می‌خورد، تصریح کرد: 15 سال پیش در استان اصفهان 32 کشتارگاه سنتی وجود داشت که این کشتارگا‌ه‌ها از طریق کارگران افغانی به ذبح دام می‌پرداختند.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: پیشرفت‌های صنعت پزشکی کشور و فناوری‌های نوین و صنعتی شدن ذبح دام در کشور به حدی بوده که در حال حاضر و همزمان با هفته دولت، نوزدهمین کشتارگاه صنعتی استان را در شهرستان مبارکه افتتاح می‌کنیم.
وی با اشاره به مزیت‌های این کشتارگاه در سطح کشور گفت: فناوری نوین کشور به حدی بوده که این کشتارگاه در حال حاضر با فناوری‌های نوین مجهز شده و با استانداردهای اروپا برابری می‌کند.
حسینی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1386 پیرامون قانون نظارت بر ذبح شرعی دام اشاره کرد و بیان داشت: از زمان تصویب این قانون تاکنون نظارت بر ذبح دام در کشور به صورت مطلوب و در سطح گسترده و مناسب انجام می‌شود.
وی نظارت بر تجهیز کشتارگاه‌های استان را از برنامه‌های این نهاد در سال جاری خواند و ادامه داد: نظارت بر تجهیز کشتارگاه‌ها در سطح استان و نظارت بر مصرف آنتی‌بیوتیک در کشتارگاه‌های استان از برنامه‌های این نهاد در سال جاری به شمار می‌رود.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان استفاده نکردن کشتارگاه‌های شهرستان از آنتی‌بیوتیک‌ها را مفید ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر برخی مرغداری‌های موجود در استان اصفهان بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک به فعالیت‌های خود مشغول هستند و بدون استفاده از آنتی‌بیوتیک مرغ را پرورش می‌دهند و آن را آماده ذبح می‌کنند.
وی افزود: این مسئله موفقیت بزرگی در زمینه پرورش طیور محسوب می‌شود بنابراین مسئولان باید در این زمینه سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند و برنامه‌ریزی‌هایی پیرامون این مسئله انجام دهند.
حسینی با اشاره به لزوم مدیریت بهداشتی مرغ‌داری‌های سطح استان تصریح کرد: مسئولان باید در زمینه مدیریت بهداشت مرغداری‌های استان توجه نشان دهند و راه‌هایی برای کاهش تلفات مرغ و طیور پیدا کرده و در این زمینه برنامه‌ریزی جدی کنند.

 
کلمات کلیدی بهداشت مرغداری
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com