مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از ادامه اجرای طرح خرید توافقی مرغ خبرداد

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از ادامه اجرای طرح خرید توافقی مرغ خبرداد

تحلیل - مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از ادامه خرید توافقی گوشت مرغ به منظور اجرای طرح ساماندهی تولید و توزیع گوشت مرغ و تنظیم بازار این محصول خبر داد.
محمد علی شم ابادی در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه سال گذشته در قالب طرح ساماندهی تولید و توزیع مرغ و تخم مرغ حدود 450 هزارتن گوشت مرغ از مرغداران تحویل گرفته شد ، افزود: امسال نیز به منظور ساماندهی و تنظیم بازار با همکاری حوزه های تخصصی مربوط در استان های کشور نیازسنجی انجام شده است و خرید توافقی از مرغداران انجام خواهد شد.
وی نظارت و ایجاد چرخه سالم خرید و فروش را ضامن تنظیم بازار و کنترل قیمت ها دانست و گفت : از انجا که قیمت جهانی نهاده های تولید مثل ذرت و کنجاله سویا افزایش یافته است ، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران براساس میزان قرار داد خرید ، نهاده های تولید را به مرغداران طرف قرارداد تحویل می دهد.
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: وزیر جهاد کشاورزی به زودی برنامه خرید توافقی گوشت مرغ و تخم مرغ را ابلاغ خواهد کرد.
شم ابادی درباره خرید توافقی محصولات کشاورزی در بخش باغبانی و زراعی هم گفت : سال گذشته 42 قلم محصول کشاورزی به صورت توافقی خریداری شد و امسال نیز پس از نیازسنجی ، تعداد محصولات مورد نظر اعلام می شود.
علی اذروش دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور نیز در گفتگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر از مذاکره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اتحادیه و تشکل های مرغداری در خصوص خرید توافقی 300 هزارتن گوشت مرغ و 40 هزارتن تخم مرغ خبر داد.
وی گفت : تولیدکنندگان با توجه به افزایش قیمت جهانی نهاده های تولید مثل ذرت و کنجاله سویا از همکاری با طرح جامع ساماندهی تولیدو توزیع مرغ و تخم مرغ در صورت تامین نهاده ها از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه های کشاورزی استقبال می کنند.
وی افزود: تولید کنندگان و مسئولان انجمن های تولیدی اعتقاد دارند نهاده های تولید باید برای همه تولید کنندگان تامین شود تا انان برای تولید با قیمت مناسب تشویق شوند و طرح ساماندهی به صورت فراگیر اجرا شود.
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور تصریح کرد : وزارت جهاد کشاورزی برای تامین نهاده های تولید با قیمت یارانه ای به 500 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما از انجا که تامین این بودجه امکان پذیر نیست می توان با مدیریت و برنامه ریزی دقیق با اختصاص 100 میلیارد تومان یارانه برای تامین نهاده های تولید ، قیمت محصولات را کنترل کرد.
وی همچنین از نهایی شدن قرارداد شرکت پشتیبانی امور دام با تولیدکنندگان در خصوص تولید و تحویل 150 هزارتن گوشت مرغ برای عرضه و ذخیره سازی گوشت مرغ به صورت منجمد خبر داد و گفت : گوشت مرغ منجمد همچنان با قیمت کیلویی 1650 تومان عرضه خواهد شد .

 
کلمات کلیدی ساماندهی کنترل قیمت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com