مداخله وزارت صنعت فرصت‌های زیادی را از کشاورزی گرفت

مداخله وزارت صنعت فرصت‌های زیادی را از کشاورزی گرفت
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: به دلیل مداخله دولت و بخش‌های غیرتخصصی که مانع اجرای مهم‌ترین قانون این بخش یعنی تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد شدند، فرصت‌های زیادی از بخش کشاورزی گرفته شد.
عباس رجایی در مراسم تودیع خلیلیان و معارفه حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اینکه کشاورزی به عنوان تأمین کننده امنیت غذایی کشور و پاشنه آشیل وضعیت کنونی جامعه در تحریم است، اما بعضی بخشهای غیرتخصصی مانند وزارت صنعت و معدن نگذاشتند، این وزارتخانه مأموریت خود را به خوبی انجام دهد و چالش‌های جدی در این بخش ایجاد کردند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: بخش کشاورزی باید باز مهندسی شود، زیرساختهای آن اصلاح و همه وظایف بخش کشاورزی در این وزارتخانه متمرکز شود.
وی ادامه داد: همه مردم باید خود را حامی تولید کننده عرضه غذا بدانند، زیرا امنیت غذایی بسیار مهم است و همواره در تحریم‌های دولت‌های مستکبر به عنوان نقطه ضعف کشورها مورد هدف قرار می‌گیرد.
رجایی ادامه داد: متأسفانه دولت خود را موظف به اصلاح زیرساختهای بخش کشاورزی نمی‌داند و همه مسئولیت‌ها به عهده کشاورزان است، به عنوان مثال دولت در بخش ارتباطات ماهواره‌ای، مخابراتی و غیره زیرساختها را اصلاح می‌کند، اما در بخش کشاورزی همه هزینه‌های آن را از کشاورز دریافت می‌کند.
نماینده اراک،کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: چه دلیلی دارد که کشاورز هزینه‌های باروری ابرها، هزینه سدها و احداث شبکه‌ها را پرداخت کند؟در حالی که قانون تمرکز وظایف کشاورزی اسفند 91 از سوی شورای نگهبان تائید و ابلاغ شد و بر اساس ماده 5 آن تا سه ماه بعد از آن باید آیین‌نامه اجرایی تهیه می‌شد اما دولت مداخله کرد و علی رغم میل آقای خلیلیان نگذاشتند این قانون عملی شود.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: قوانین بسیار مناسبی مانند افزایش بهره‌وری کشاورزی و تمرکز وظایف کشاورزی در وزارت جهاد وجود دارد و باید این قوانین به درستی انجام شود، تا این حوزه سروسامان بگیرد.
وی افزود: حوزه وزارت جهاد کشاورزی جایی برای کارهای سیاسی نیست، اما تولید در صنعت و کشاورزی دچار حاشیه‌های سیاسی شده است و شاهد هستیم گروهی که می‌توانند کار کنند در حاشیه هستند و گروه‌هایی که کار نمی‌کنند، در اولویت قرار می‌گیرند.
رجایی اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار کافی در بخش کشاورزی وجود دارد و می‌توان بسیار بهتر و بیشتر از وضع کنونی در این بخش کار کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر همه نگران این هستند که سرنوشت کنجاله خوراک دام و طیور چه می‌شود و باید این دغدغه‌ها را از مردم بگیریم، تا آنها با خیال آسوده اقدام به تولید کنند.
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی مجلس طی سال‌های گذشته تلاش کرد و  استیضاح‌های زیادی را از بخش کشاورزی و نیرو به دلیل اهمیتی که در امنیت غذایی دارند پس گرفت، از این به بعد هم از این بخش‌ها حمایت جدی خواهد کرد.

 
کلمات کلیدی دخالت وزارت صنعت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com