محقق شاهرودی سامانه مدرن تهویه هوا در مرغداری‌ها را اختراع کرد

محقق شاهرودی سامانه مدرن  تهویه هوا در مرغداری‌ها را اختراع کرد

یک پژوهشگر شاهرودی سامانه مدرن تهویه هوا درمرغداریها تحت عنوان "تغییر دبی فن‌های خروجی و ورودی " را اختراع و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی کشوربه ثبت رساند.
این پژوهشگر شاهرودی پیش ازاین طرح "مرغداری فوق مدرن در صنعت طیور جهان" را در قالب سه اختراع در کارنامه پژوهشی و اختراعات خود به ثبت رسانده است.
مصطفی افتخاری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ارائه راه حل برای جلوگیری از مرگ و میر طیور ناشی از تغییرات دما و رطوبت در مرغداریها عنوان کرد.
وی افزود : با توجه به اینکه مرغ روی بستری از کود حرکت می‌کند، تخلیه گازهای ناشی از کود باعث مرگ و میرمرغها می‌شود که رساندن اکسیژن کافی برای جلوگیری از مرگ و میر مرغها ضروری است.
این محترع شاهرودی گفت که در این سیستم دبی فن‌های خروجی و یا ورودی تهویه را می‌توان از طریق تغییر دور الکترو موتورها برمبنای سن جوجه و متناسب با مقدار کود داخل سالن تنظیم وتغییر داد و تراکم گازهای ناشی از کود و فشار هوا را کنترل کرد.
وی تصریح کرد در نتیجه این تنظیم از اعمال فشار منفی و تهویه شدید و سرعت هوا در مرغداری کاسته شده که این عامل می‌تواند در کاهش مرگ و میر جوجه موثر باشد.
او اظهار داشت با اجرای این طرحها، صنعت طیور جهان به تکنولوژی جدیدی دست یافته و کشورما می‌تواند صادرکننده آن به دنیا باشد.

 
کلمات کلیدی تاسیسات و تجهیزات
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com