مجوز وزارت جهاد برای واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز

مجوز وزارت جهاد برای واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز
رئیس مجمع عالی واردکنندگان با بیان اینکه در سال ۸۹ معادل ۲۰۰ هزار تن واردات گوشت صورت گرفته است، گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی تنها مجوز واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز را صادر کرده است.
محمدحسین برخوردار گفت: سال گذشته معادل ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است اما امسال مطابق با ماده ۱۶ قانون بهره وری کشاورزی، این وزارتخانه تنها مجوز واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت قرمز را صادر کرده است.
رئیس مجمع عالی واردکنندگان افزود: بر اساس مجوزهای صادره از سوی وزارت جهاد کشاورزی، واردات گوشت قرمز از سوی گروههای تخصصی از صادرکنندگان صورت گرفته است و در این میان، کارگروهی دولتی برای واردات گوشت قرمز وارد عمل نشده است.
وی تصریح کرد: تمام افرادی که در واردات گوشت به صورت رسمی وارد شده اند، از دسته واردکنندگان خوش نام هستند که در مقابل کالاهای وارداتی، تعهدات لازم را نیز ارایه می دهند، البته هدف از تشکیل اتحادیه تخصصی واردکنندگان گوشت قرمز نیز این بوده که افرادی صاحب نام و متعهد، با هدف ارایه محصول با کیفیت و با قیمت مناسب، نیاز کشور را بسته به مجوزهای صادره از سوی مراجع تخصصی تامین کنند.
به گفته برخوردار، حتی در مواقعی اتحادیه واردکنندگان بنا به صلاحدید و برای همکاری با دولت، اعضای واردکننده خود را مکلف می کند تا بالاتر از قیمتی خاص، از بازارهای خارجی خرید نکنند که نمونه آن نیز دیماه سال گذشته است که گوشت قرمز با قیمت هر تن ۴۲۵۰ یورو وارد شده بود، اما اتحادیه به اعضای خود تکلیف کرد تا بالاتر از قیمت ۳۸۰۰ تا ۳۸۵۰ یورو خرید نکنند.
وی اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی اتحادیه های تخصصی واردکنندگان، کنترل قیمت در بازار و تنظیم آن است؛ بنابراین کارگروهی هم که تشکیل شده متشکل از واردکنندگان بخش خصوصی است و دولت در آن نقشی ندارد و اتحادیه واردکنندگان گوشت متعلق به دولت نیست و یک همکار برای آن به شمار می رود.
برخوردار بازار فعلی محصولات پروتئینی را متعادل ذکر و تصریح کرد: شرایط و ثبات قیمتی نشانگر تعادل در بازار محصولات پروتئینی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com