مجوز جدید برای واردات مرغ صادر شد

مجوز جدید برای واردات مرغ صادر شد
وزارت جهاد کشاورزی به تازگی مجوز واردات مرغ از خارج کشور را صادر کرده است،‌ این درحالی است که مطابق وعده‌های قبلی کارگروه کنترل بازار برای خرید مرغ مازاد از کشاورزان و فراهم آوردن زمینه صادر آن، اکنون این امر اعتراض تولیدکنندگان را در پی داشته است.
در این راستا تولیدکنندگان مرغ با اعتراض نسبت به مجوزهای صادره از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای واردات مرغ اعلام کردند که دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت با تضمین قول مساعد جهت جذب و توزیع کل مرغ تولیدی کشور، تولیدکنندگان را به سمت تولید حداکثری سوق داده و در شرایطی که در زمان اوج تولید کشور قرار گرفته‌اند، با مشکل برای فروش محصول تولیدی خود به دولت مواجه هستند.
این درحالی است که طی هفته‌های گذشته قرار بر این بود که دولت برای حمایت از تولید داخلی، مشوق‌هایی برای صادرات مرغ نیز در نظر گیرد. هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی محصولات دامی و کشاورزی، مجوز واردات مرغ را صادر کرده است.
یوسفی رئیس اتحادیه مرغداران با تائید این خبر گفت: ماهها است که تولیدکنندگان مرغ راجع به واردات این کالا در حال رایزنی با دولت هستند و بارها و بارها اعلام کرده‌اند که تولیدات مرغ در کشور به اندازه کافی است و نیاز به واردات نیست.
وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام هم اکنون در حال جمع‌آوری مرغ مازاد تولیدکنندگان است ولی متاسفانه صدور مجوز واردات مرغ باعث شده که تولیدکنندگان مرغ  زیان دهند.
یوسفی با اشاره به صدور مجوز صادرات مرغ از 3 ماه گذشته گفت: اگرچه برای صادرات مرغ مشوق صادراتی و یارانه در نظر گرفته شده ‌اما هم اکنون با مجوز وزارت جهاد کشاورزی،‌ کشتی‌های مرغ وارداتی به بنادر رسیده و د رحال تخلیه است.
وی اظهار داشت: جای تعجب است که از 6 ماه قبل وزارت جهاد اعلام کرده بود که مجوزی برای واردات مرغ صادر نکرده است که گمان می رود که این گفته نیز همچون سایر گفته‌های مسئولان این وزارتخانه درباره میوه است که اعلام می‌کنند که مجوزی برای واردات میوه صادر نشده و بازار پر از میوه‌های خارجی است.
یوسفی گفت: تولیدکنندگان مرغ به شدت نسبت به واردات مرغ اعتراض دارند و واردات مرغ را ضروری نمی‌بینند.
(I.T.P ) ای بابا – پس دستور توقف صادرات که صادر شد؛ نشد؟؟ – ما که گفتیم تا نبینیم باور نمی کنیم.
اما یه پیشنهاد، آقای جهادکشاورزی و آقای وزارت بازرگانی اگر براشون مثل آبخوردن هست که یه روز این وری باشن یه روز اون وری و اصلا هم از اینکه براشون حرف دربیاریم ناراحت نمی شن و کلا فهمیدن که ما ازوناش نیستیم که شاکی بشیم، یه امتیازی به همه ما بدن و اون اینکه اجازه بدن تا پروانه های مرغداری رو براشون ببریم، به جاش بهمون مجوز واردات گوشت مرغ رو بدن، به جان خودم همه راضی، هر کی ام ناراضی بود، بهش می گیم تو برو مرغداری کن، آره جوونم، آره عزیزم، آره مهربون

 
نظرات شما
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۹/۱۲

    به قول دوستمون فکر کنم مرغداران ترکیه و برزیل اعلام مازاد تولید کرده اند و وزارت محترم جهاد کشاورزی هم وظیفه خود دیده تا موضوع را برایشان حل کند

    پاسخ...
  •  

    saeed گفت : ۹۰/۰۹/۱۲

    ای بابا من که گفتم مرغ همسایه غاز هست شما قبول نکردید

    پاسخ...
  •  

    آقاجانی گفت : ۹۰/۰۹/۱۲

    bar baeso banianesh lanat.

    پاسخ...
  •  

    یزدانی گفت : ۹۰/۰۹/۱۳

    بیخود نیست که مرغدار میگه:
    کاشکی همه مرغام می مردند ؛که به این بازار نمی خوردم
    اینقدر که مرغداران از بی ثباتی بازار تا حالا ضربه خوردنداز هیچ بیماری نخوردند ـ اصلا انگیزه کار کردن را از همه گرفتند چه برسه به صنعتی کردن و مکانیزه شدن و تولید مرغ ارگانیک!!!!

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۹/۱۵

    واقعا آقای وزیردرپی حل مشکلات مرغداران ترکیه وبرزیله یاشاید هم (؟)میره.بقول یکی از مسئولین که میگفت اگه شما تولید نکنین به نفع ماست .

    پاسخ...
  •  

    دکتراحمدظهیرنیا گفت : ۹۰/۰۹/۱۷

    متاسفانه درمیهن اسلامی عزیزمان رفته رفته این فرهنگ مخرب وویران کننده برای خودجابازمیکندکه اگرعقل خودراازدست داده ایددنبال تولیدبرویدومسلم است بااین روندی که درپیش گرفته شده است یاتولیدکنندگان دست ازتولیدبه طورکلی خواهندکشیدویادربیمارستانهای روانی بستری شده .ازآنجاروندتولیدرادنبال خواهندکردشمارابه خدااین چندمولفه رادرکنارهم قراردهیدواگرتولیدکنندگان فوری برای درمان بیماری روانیشان به بیمارستانهای روانی معرفی نکردیدآنگاه براین نوشته خرده بگیرید
    تولیدجوجه یک روزه حدودبیست ملیون قطعه درماه مازادبرنیازاست
    تولیدمرغ به حدی است که پشتیبانی اموردام اقدام به جمع آوری مازادبرتولیدکرده وبه ذخیره سازی آن اقدام مینماید
    دولت مجوزورودمرغ صادرکرده است
    بادرکنارقراردادن مسائل فوق آیا تولیدکننده عاقل است ؟ ویاحتمادربیمارستان روانی بایدبستری شود
    ازخدای متعال برای تمام بیماران علی الخصوص بیماران روحی شفای عاجل میطلبیم

    (I.T.P - این نظر در ماهنامه آذر ماه 1390 موسسه I.T.P چاپ گردید )

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com