مجمع سالیانه روسای سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد

مجمع سالیانه روسای سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی کشور، مجمع سالیانه روسای نظام دامپزشکی کشور با حضور دکتر سید محمد آقامیری، رئیس سازمان نظام دامپزشکی، دکتر مجتبی نوروزی رئیس سازمان دامپزشکی کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج آقا سلطانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، معاونان، مشاوران و روسای نظام دامپزشکی سراسر کشور، در سالن جلسات سازمان دامپزشکی کشور در تهران برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر سید محمد آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی طی سخنانی گفت: با توحه به حضور 17 هزار و 500 عضو سازمان نظام دامپزشکی در عرصه بخش خصوصی کشور و انجام کار برای این اعضاء و ایفای رسالت و وظیفه قانونی سازمان، ما موظف به دفاع از حقوق اعضای خود در سراسر کشور هستیم و در این راه علیرغم وجود مشکلات فراوان با همدلی، یکپارچگی و اتحاد می‌توانیم به حل مشکلات اهتمام ورزیم.
وی در ادامه اظهار داشت:همانگونه که در جلسات قبلی تاکید شده است با همکاری و هماهنگی که بین سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کشور وجود دارد، به طور یقین انقلابی بزرگ در عرصه دامپزشکی کشور در حال وقوع است که همه دامپزشکان از کلیه رده‌های تخصصی از مزایا و دستاوردهای این انقلاب ،‌تحول و دگرگونی بهره‌مند خواهند شد.
وی به نقش منابع انسانی در روند توسعه پایدار اشاره کرد و افزود:با وجود نیروهای کیفی در عرصه دامپزشکی کشور و سازماندهی اعضای این سازمان، هیچ مانعی در راه تحقق این انقلاب در عرصه دامپزشکی کشور نمی‌تواند مانع آفرین باشد و همبستگی دامپزشکان در عرصه فعالیتهای بخش خصوصی می‌طلبد که با محوریت سازمان نظام دامپزشکی، به احقاق حقوق خویش اقدام کنند تا تمامی کشور از خدمات تخصصی این دامپزشکان بهره‌مند شوند.
دکتر آقامیری تصریح کرد: نوع نگاه به دامپزشکی در کشور باید تغییر کند و توسعه بخش خصوصی را در این عرصه بیش از گذشته مدنظر بگیریم. و طی برنامه چهارم توسعه و سند چشم‌انداز نیز این موضوع لحاظ شده و با توجه به اصل 44 قانون اساسی و آئین‌نامه اجرایی ماده (88)  قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 1381 در راستای کاهش تصدی‌گری دولت و واگذاری امور غیرحاکمیتی به خود مردم، به واگذاری کارهایی که مردم بتوانند انجام دهند تاکید شده و باید همه این واگذاری‌های انجام شود.
وی در ادامه تاکید کرد: می‌توان گفت بالغ بر 80 درصد امور دامپزشکی قابلیت اجرا توسط بخش خصوصی را دارد و با تدبیر "خرید خدمات دامپزشکی غیردولتی" از توسعه تشکیلات دامپزشکی کشور احتراز می‌شود و در عین حال ارائه خدمات دامپزشکی به ویژه در زمینه‌های بهداشت عمومی که انجام آن از طرف مسئولان اجتناب ناپذیر است توسعه خواهد یافت.
دکتر آقامیری در ادامه گفت: با توجه به برگزاری جلسات کمیته رسمی مشترک فی‌مابین این سازمان و سازمان دامپزشکی کشور و تعامل و همفکری مطلوبی که هم اینک با حضور دکتر نوروزی در این سازمان با سازمان نظام دامپزشکی، در راستای واگذاری امور به بخش غیردولتی که مورد حمایت و تاکید وزیر جهاد کشاورزی نیز است وجود دارد، امیدواریم هرچه سریعتر در خصوص این ظرفیت‌های موجود در بخش دولتی در راستای واگذاری غیرحاکمیتی تصمیم‌گیری شود.
وی با توجه به تعیین اهداف مورد نظر و نحوه دستیابی به این اهداف تصریح کرد: ما ابتدا باید در داخل کشور دامپزشکی را به مسئولان،‌مدیران و جامعه به خوبی معرفی و اهداف آنرا تبیین کنیم. وظیفه ما شاید خطیر‌تر از سایر دستگاههای اجرایی ذیربط باشد. ما پیشگیری می‌کنیم تا بیماری و بحران در این عرصه بوجود نیاید و این موضوع را نشاید خیلی از مسئولان و مدیران ندانند، چون دامپزشکی را نشناخته‌اند. ما باید با مراکز و دستگاههای اجرایی مرتبط، دانشکده‌های دامپزشکی سراسر کشور، صاحب نظران، اندیشمندان و .... ارتباطی ارگانیک داشته باشیم. تا دامپزشکی دستاورد گرانبهای تامین غذا و ایجاد سلامت غذا و امنیت غذایی را برای کشور به ارمغان بیاورد.
وی در پایان به مباحثی هم‌چون بستر سازی لازم جهت ساماندهی اشتغال دامپزشکان در عرصه بخش خصوصی، طرح کارورزی دانش آموختگان دامپزشکی در سال 1386، تشکیل معاونت رفاه وامور اجتماعی، برگزاری جلسات واگذاری امور دولتی به این سازمان در عرصه فعالیت‌های مرتبط با سازمان دامپزشکی ، تخصیص و پرداخت وام به اعضاء با همکاری صندوق مهر امام رضا (ع) که در سال 85 حدود 1 میلیارد و 600 میلیون تومان سهمیه سازمان بوده که جهت اشتغال‌زایی به اعضاء پرداخت شده و در حال پرداخت است،‌اصلاح قانون تاسیس سازمان از طریق مجلس شورای اسلامی و اصلاح تعرفه‌های خدمات دامپزشکی اشاره کرد.
در این جلسه همچنین پس از ارائه گزارش‌های سالیانه روسای نظام دامپزشکی، دکتر نوروزی، رییس سازمان دامپزشکی کشور طی سخنانی اظهار داشت: سازمان نظام دامپزشکی کشور بازوی قدرتمند و صاحب اندیشه‌ای برای سازمان دامپزشکی محسوب می‌شود و اعضای این سازمان می‌توانند در عرصه واگذاری امور قابل واگذاری مسئولیت‌های دامپزشکی بخش دولتی برای سازمان دامپزشکی کشور موثر باشند و بنده از این تعامل، همفکری و هماهنگی خوبی که با سازمان نظام دامپزشکی در این مقطع ایجاد شده و واگذاری امور دامپزشکی به اعضای این سازمان در عرصه بخش خصوصی که بسیار مورد تاکید و اهمیت وزیر جهاد کشاورزی نیز است، حمایت می‌کنیم و امیدوارم بتوانیم با همکاری مطلوب و منتهی به حصول نتایج ارزنده دستاوردهای ارزشمندی به ویژه در بحث بخش خصوصی دامپزشکی در سراسر کشور داشته باشیم.
وی ضمن تشکر از زحمات دکتر آقامیری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: در این مدت کوتاه کارهای بسیاری توسط این سازمان نظام انجام گرفته که جای تقدیر دارد و بنده چون هم در بخش دولتی و نیز در بخش غیردولتی بوده‌ام با مسائل و مشکلات بخش دامپزشکی، آشنا هستیم و امیدوارم این همدلی، همکاری و تعامل برای دامپزشکان سراسر کشور در کلیه عرصه‌های داخلی و بین المللی دستاوردهای ارزنده‌ای داشته باشد.
گفتنی است مجمع سالیانه سازمان نظام دامپزشکی پس از طرح مسائل و مشکلات استان‌ها و ارائه گزارش‌های مکتوب، خاتمه پذیرفت

 
کلمات کلیدی نظام دامپزشکی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com