مجتمع انبارداری مکانیزه 5 هزار تنی افتتاح شد

مجتمع انبارداری مکانیزه 5 هزار تنی افتتاح شد

به گزارش موج به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با سفر هیئت دولت به استان گلستان با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مجتمع انبارداری مکانیزه 5 هزار تنی، انبار سرد غلات و بذر، کارخانه دانه‌بندی، کارخانه تولید دام و طیور افتتاح و از نتایج تحقیقات اصلاح ژنتیکی در مزرعه نمونه سازمان اتکا رونمایی شد.
در راستای بهبود و افزایش فضای مناسب در منطقه برای نگهداری آن، موجب سهولت در جریان توزیع و نگهداری انواع بذر و ارتقای توان کشاورزی در این زمینه خواهد شد.
مجتمع انبارهای شرکت مزرعه نمونه همچنین توان نگهداری 5 هزار تن برنج را دارا می‌باشد که می‌تواند در طرح ساماندهی توزیع برنج داخلی نقش مؤثری داشته باشد.
کارخانه دانه‌بندی بذر و خوراک دام و طیور که در مدت 6 ماه احداث گردیده، خوراک دام و طیور را به صورت حبه‌های استوانه‌‌ای شکل (پلت) تولید می‌کند. کاهش هدر روی ضایعات خورکت تولیدی، کاهش حجم و افزایش انرژی، از بین رفتن عوامل بیماری‌زا و حفظ ترکیبات مغذی، استفاده بهتر و راحت‌تر توسط طیور و سهولت در حمل و نگهداری از مزایای فرآورده این کارخانه می‌باشد.
تکمیل سیر ژنتیکی پنبه در شرایط کاملا شور، ایجاد هیبرید ارقام پرمحصول ذرت دانه‌ای بومی منطقه و ایجاد ایستگاه لاین‌های گندم امیدبخش نان در استان گلستان از طرح‌های اصلاح ژنتیکی بود که با حضور وزیر دفاع رونمایی شد و نقش مهمی در ارتقاء و افزایش محصولات کشاورزی و کیفیت آن در منطقه دارد.
بر اساس این گزراش، همزمان با بهره‌‌برداری از این طرح‌ها، عملیات احداث پروژه آب‌بندان با ظرفیت 6 میلیون متر مکعب، افزایش ظرفیت تولید گوشت مرغ و تصفیه‌ خانه صنعتی در مزرعه نمونه سازمان اتکا آغاز شد.
شرکت سهامی مزرعه نمونه سازمان اتکا در حال حاضر با در اختیار داشتن 23 واحد کشاورزی و دامپروری در سراسر کشور و در گسترده حدود 400 هزار هکتار زمینه مرتعی و کشاورزی به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع‌های کشاورزی و دامپروری کشور به شمار می‌رود.
این شرکت دارای گواهینامه‌های ملی و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف از جمله گواهی غذای حلال و سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2008 است.

 
کلمات کلیدی افتتاح
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com