مایه‌کوبی 27 میلیون دام‌ در خراسان رضوی

مایه‌کوبی 27 میلیون دام‌ در خراسان رضوی

علی‌اصغر طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اعلام داشت: این رقم نسبت به سال قبل از آن از رشدی معادل 10 درصد برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: با مایه‌کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های مختلف سعی در حفظ دومین سرمایه ملی کشور و ارتقای بهداشت عمومی جامعه داریم.
طوسی افزود: دام دومین سرمایه ملی کشور پس از نفت را تشکیل می‌دهد و قسمت اعظم اقتصاد و سلامت کشور بر پایه سلامت دام و فرآورده‌های دامی حاصل از آن است.
وی گفت: هرگونه سهل‌انگاری در انجام مراحل مختلف درمانی و مایه‌کوبی دام‌ها عواقب خطرناکی برای اقتصاد و سلامت جامعه داشته است، بنابراین دامپزشکی استان تمام تلاش خود را برای مهار بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و بیماری‌های واگیر دامی با انجام عملیات مختلف به کارمی‌بندد.
رئیس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی دامپزشکی استان از اجرای طرح‌های کاهش اثرات سوء خشکسالی، پیشگیری تب کریمه کنگو و طرح جامع مبارزه با بیماری‌های انگلی این اداره در سال گذشته خبر داد.
وی افزود: با توجه به لزوم حمایت از دامداران، اداره کل دامپزشکی استان طی سال قبل، بیش از 12 میلیون دوز واکسن‌های بروسلوز، تب برفکی، آنترتوکسمی، آگالاکسی و دوگانه طیور را نیز به صورت رایگان در جمعیت دام و طیور استان تزریق کرده است.
طوسی با اشاره به بروز کانون‌های تب برفکی در استان، این بیماری را بیماری مسری بین دام‌ها خواند و از دامداران خواست تا با رعایت موارد قرنطینه‌ای و دستورالعمل ممنوعیت حمل و نقل دام‌ها سرمایه دامی خود و منطقه را از این بیماری مصون بدارند.
وی یادآور شد: واکسن جدید موثر علیه سویه جدید تب برفکی که به سویه «اُ هندی » معروف است، نیز توسط سازمان دامپزشکی کشور تهیه شده و به محض ابلاغ دستورالعمل آغاز فاز 21 مایه‌کوبی سراسری تب برفکی، اقدامات لازم از سوی دامپزشکی استان برای رسیدن به پوشش ایمنی مطلوب صورت خواهد گرفت.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com