مایه کوبی 657 هزار راس دام در مراغه

مایه کوبی 657 هزار راس دام در مراغه
علی پاشایی افزود: بیماری یابی، مراقبت فعال بیماری های واگیردار دام و طیور، خونگیری و آزمایش تشخیص سل و بروسلوز و کنترل بهداشتی اماکن عرضه فرآورده های خام دامی از فعالیت های مستمر این شبکه طی این مدت است.
وی اظهار کرد: در بخش مبارزه با بیماری ها، تعداد 657 هزار و 319 نوبت سر واکسیناسیون دام های واحدهای کوچک و بزرگ علیه بیماری های مشترک و واگیر توسط بخش دولتی و خصوصی این شهرستان انجام و باعث کاهش بروز بیماری های واگیر از جمله تب مالت در منطقه شده است.
رییس شبکه دامپزشکی مراغه یادآور شد: خونگیری از 71 راس گاو، گوساله، گوسفند و بز و انجام تست سل گاوی بر روی 174 راس گاو و تست مشمشه برای 13 راس اسب از دیگر فعالیت های سه ماهه نخست سال جاری است.
پاشایی، ادامه داد: در این مدت در کشتارگاه های طیور این شهرستان یک میلیون و 51 هزار و 820 قطعه طیور مورد بازرسی قرار گرفته که در این بازرسی ها دو هزار و 69 قطعه به وزن شش هزار و 207 کیلوگرم معدوم شده است.
وی گفت: 13 هزار و 388 لاشه گاوی و گوسفندی نیز در کشتارگاه دام مراغه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته که 27 لاشه غیرقابل مصرف انسانی بوده و میزان یک هزار و 234 کیلوگرم بخش های مختلف اندام دام ها نیز ضبط موضعی شده است.
رییس شبکه دامپزشکی مراغه اضافه کرد: در این مدت 453 مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده های خام دامی این شهرستان انجام شده که 10 مورد اخطار برای مراکز عرضه غیربهداشتی صادر و 510 کیلوگرم فراورده خام دامی معدوم و امحاء شده است.
پاشایی، اظهار کرد: در سه ماه اول سال 26 مورد بازدید کارشناسی برای صدور یا تمدید پروانه دامداری، کشتارگاه، مرغداری، کارخانجات تولید فراورده های خام دامی و خوراک دام و طیور انجام شده است.
وی یادآوری کرد: در این مدت برای شش تن تخم مرغ خوراکی، 68 تن گوشت قرمز (گاو و گوسفند)، 49 هزار و 950 قطعه مرغ زنده گواهی حمل صادر و مجوز جوجه ریزی برای 629 هزار و 915 قطعه و حمل 38 هزار و 95 کندوی زنبور عسل صادر شده است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com