ماهانه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید خواهد شد

ماهانه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید خواهد شد
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت:برنامه این وزارتخانه، جوجه ریزی ماهانه ۱۴۰ میلیون قطعه با هدف تولید ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ است.

حسین دماوندی‌نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار با تولید کنندگان مرغ و تخم مرغ در گفت‌ وگو با خبرنگاران اظهارکرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری هر ماه ۲۵۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود سه میلیون تن گوشت مرغ تا پایان سال در کشور تولید شود.

وی با اشاره به آغاز صادرات تخم‌مرغ از سال گذشته براساس قرارداد منعقد شده با اتحادیه مرکزی میهن تصریح کرد: با توجه به بازارهای خوب ایجاد شده در منطقه خلیج فارس و با برنامه‌ریزی، امکان صادرات ۱۰ درصد از تولید تخم مرغ در سال به بازارهای صادراتی وجود دارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر نبود مشکل در تولید شیر و تخم مرغ در کشور اظهار کرد: در فصل تابستان با کاهش مصرف تخم مرغ، شرکت پشتیبانی امور دام بنا دارد در گام اول روزانه ۱۰ تا ۲۰ هزار تن تخم مرغ تولیدی در نقاط مورد اعلام اتحادیه میهن را برای بهبود قیمت و تأمین هزینه‌های تولید کننده ذخیره سازی کند.

دماوندی‌نژاد هدف از این کار را کمک به تولیدکننده و صادرات تخم‌مرغ در آینده، و تامین نیاز کشور از سوی تولیدکنندگان بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت منابع آبی کشور و شناسایی گیاهان مقاوم به کم آبی در مراکز استان‌ها و کشت گیاهان کم آب بر و مقاوم به شوری اظهار کرد: تولید گیاهان مقاوم به کم آبی و توسعه آن در کشور ضروری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی جمعیت هزار و ۵۰۰ نفری شتر در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را یادآور شد و گفت: باتوجه به زیرساخت‌های ایجاد شده توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)  افزایش سه هزار نفری شتر در کنار ایجاد شغل پایدار برای افراد در این دو شهرستان فراهم خواهد شد.

دماوندی‌نژاد با بیان اینکه در سه هزار هکتار از اراضی منطقه کاشان و آران وبیدگل واحدهای پرورش شتر وجود دارد گفت: مرکز اصلاح نژاد دام کشور در طرح ایجاد هاب شتر در آران و بیدگل و کاشان با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) همکاری می‌کند، تا موضوع پرورش شتر توسعه یابد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com