ماهانه 1500 تن گوشت مرغ مازاد مصرف در همدان تولید می شود

ماهانه 1500 تن گوشت مرغ مازاد مصرف در همدان تولید می شود
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: بر اساس میانگین تولید، ماهانه یک هزار و 500 تن گوشت مرغ مازاد مصرف در استان همدان تولید می شود و با توجه به این آمار کمبودی از نظر گوشت مرغ در استان همدان نداریم.
محمد نظرپور اظهار داشت: در ماه رمضان مصرف برخی اقلام دارای مواد پروتئینی به شدت افزایش می یابد که یکی از این اقلام، گوشت مرغ است.
وی عنوان کرد: بیش از پنج میلیون قطعه جوجه ریزی در استان همدان وجود دارد که حدود سه میلیون و 500 هزار قطعه از این جوجه ریزی ها در اردیبهشت و خرداد ماه اتفاق افتاده است.
معاون بهبود تولیدات دامی  سازمان جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: جوجه ریزی هایی که از نیمه دوم اردیبهشت به بعد صورت گرفته از اوایل ماه رمضان دوره پرورش خود را سپری کرده اند و برای کشتار به کشتارگاه منتقل و سپس به بازار عرضه می شوند.
نظرپور گفت: براساس آمار از جوجه ریزی های انجام شده، میانگین تولید ماهانه گوشت مرغ در استان همدان حدود چهار هزار تا چهار هزار و 500 تن و میانگین مصرف ماهانه گوشت مرغ در استان حدود سه هزار تن است که با این حساب ماهانه حدود یک هزار و 500 تن گوشت مرغ مازاد مصرف در استان همدان داریم.
وی ادامه داد: این در حالی است که شاهد حضور گوشت مرغ با برندهای متفاوت از سایر استان ها  نیز در بازار استان همدان هستیم و علاوه بر این، شرکت پشتیبانی امور دام نیز ذخیره قابل توجهی از گوشت مرغ دارد که در صورت نیاز آن را به بازار تزریق می کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در مجموع از نظر وجود زیر ساخت های لازم برای تولید گوشت مرغ در استان همدان که بیش از هشت میلیون و 200 قطعه در هر دوره فعالیت واحدهای پرورش مرغ گوشتی ممکن است و وجود مرغداران پرتلاش خوشبختانه از نظر تولید گوشت مرغ هیچ گونه کمبود و مشکلی در استان همدان وجود ندارد.
نظرپور افزود: در صورت ایجاد مشکل در راستای تولید انبوه و مازاد مصرف گوشت مرغ، در برخی موارد قیمت گوشت مرغ در بازار کاهش می یابد و برای جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران کار به خرید تضمینی کشیده می شود که در همین راستا شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال تا کنون حدود 400 تن خرید تضمینی مرغ مازاد بر مصرف استان همدان داشته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com