ماه رمضان مشکلی از جهت تولید مرغ نداریم

ماه رمضان مشکلی از جهت تولید مرغ نداریم

دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با اشاره به اینکه تقریبا در تمام استان‌های کشور مرغ به صورت بسته‌بندی شده عرضه می‌شود، گفت: اجرا نشدن طرح بسته‌بندی مرغ در استان تهران یک ضعف محسوب می‌شود.
دکتر علی آذروش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرایی نشدن طرح بسته‌بندی گوشت مرغ در استان تهران، اظهار کرد: برای این اقدام ظرافت‌هایی وجود دارد که باید این ظرافت‌ها دیده شود.
وی با بیان اینکه بدون بسته‌بندی، مشخصات مرغ توزیعی بین مصرف‌کنندگان مشخص نمی‌شود، ادامه داد: اجرا نشدن این طرح در استان تهران موضوعی است که همه دست‌اندرکاران این بخش و حتی بخش خصوصی را آزار می‌دهد چراکه خلأ این اقدام شایسته پایتخت کشورمان نیست.
آذروش با تاکید بر اینکه برای بسته‌بندی مرغ در استان تهران پیش زمینه‌هایی نیاز است، تصریح کرد: احتمالا این پیش‌نیازها به تدریج در حال اجرایی شدن و آماده شدن است تا اینکه به زودی شاهد بسته‌بندی مرغ در استان تهران نیز باشیم.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه در استان تهران روزانه بین700 تا 800 تن مرغ مصرف می‌شود، افزود: باتوجه به اینکه در کشور4 هزار تن گوشت مرغ مصرف می‌شود میزان مصرف مرغ در تهران رقم بسیار بالایی است که به همین دلیل حساسیت‌های خاصی روی این قضیه است که باید تمام این موارد دیده شود و اگر صرفا بحث بهداشتی این قضیه را دنبال کنیم و سایر مباحث مرتبط را نادیده بگیریم، نمی‌تواند اقدام مناسبی باشد.
او افزود: به نظر می‌رسد که به تدریج این بستر در حال فراهم شدن است که امیدوار هستیم به زودی شاهد عرضه مرغ بسته‌بندی در بازار استان تهران باشیم.
دکتر علی آذروش گفت: امسال در روزهای پر مصرف همچون ایام ماه رمضان و شعبانیه نباید مشکلی از جهت تولید مرغ در کشور داشته باشیم چراکه ذخایر بسیار خوبی در کشور داریم ضمن اینکه تولید کشور در شرایط مناسبی است و تنها دغدغه ما افزایش تولید است که امیدواریم بتوانیم بازارهای صادراتی مناسب آن را پیدا کنیم.
وی در پایان با درخواست از مسوولان گفت: در بحث صادرات مرغ باید دولت به تولید‌کنندگان کمک کرده و برای آنها یارانه صادراتی در نظر بگیرد ضمن اینکه با انجام فرهنگ‌سازی به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که همچون مردم سایر کشورهای دنیا، مرغ با اوزان پایین مورد استقبال مردم کشور ما نیز قرار گیرد تا ما بتوانیم در بحث صادرات نیز حرکت‌هایی را انجام دهیم.

 
کلمات کلیدی رمضان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com