مازندران در تولید محصولات دام و طیور رتبه نخست کشور را دارد

مازندران در تولید محصولات دام و طیور رتبه نخست کشور را دارد
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مازندران در تولید محصولات دام و طیور در رتبه نخست و در دام و طیور رتبه دوم کشور را دارد.
مجید مختاری امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در استانداری، اظهار کرد: پروژه های دامپزشکی از جنس ساخت و ساز، تخصیص  ایجاد ابنیه نبوده و همواره مقوله پیشگیری در صدر برنامه های این سازمان قرار دارد.
وی افزود: از هزار و 400 عامل بیماری که جمعیت های انسانی را در معرض خطر قرار می دهد، 850 بیماری مشترک انسان و دام بوده و دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری و بهداشت در این حوزه قرار دارد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه اعتبارات پیشگیری اداره کل باید با تامین 100 درصد نیازها برای پوشش های کنترلی تخصیص یابد، تصریح کرد: مازندران در تولید محصولات دام و طیور در رتبه اول و در دام و طیور رتبه دوم کشور را دارد.
مختاری با بیان اینکه بر اساس شاخص فوق باید نظارت بر فعالیت واحدهای دامی جهت ارتقا سلامت مردم بیشتر شود، افزود: اعتبارات پیشگیری و بهداشت اداره کل باید به موقع و کامل تخصیص تا سلامت و بهداشت دام و انسان به خطر نیفتد.
وی با اعلام اینکه دامپزشکی مازندران از نظر درصد تخصیص اعتبارات استانی، در رتبه 26 ادارات کل دامپزشکی استان ها است، گفت: مازندران علیرغم برخورداری از شاخص های بالای دام و طیور، در شاخص بهره مندی اعتبارات در رتبه های پایینی نسبت به سایر استان های کشور قرار دارد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با بان اینکه سهم دامپزشکی از فصل بهداشت و سلامت باید مشخص تا متناسب با آن ایفای نقش کنیم، افزود: باید توجه ویژه ای به اعتبارات دامپزشکی استان در سهم بری ملی و استانی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com