ما این خبر را اعلام نمی کنیم

ما این خبر را اعلام نمی کنیم

I.T.P: صنعت مرغداری همیشه مظلوم ترین است حتی در زمان اشاعه شایعه ها
2 روز پیش اخباری از قشم به دفتر خبری موسسه I.T.P ارسال شد که ارسال کننده اصرار داشت که خبر بلافاصله در سایت خبری و تخصصی صنعت مرغداری I.T.P قرار بگیرد. محتوای خبر حاکی از بیمار شدن 140 نفر از مهمانان یک مهمانی در قشم بود که احتمال می رفت از مرغ های منجمد مصرفی در آن مهمانی باشد.
از آنجایی که این خبر حکایت از یک احتمال می داد، I.T.P وظیفه خود دانست که از انتشار آن تا زمان قطعی تر شدن خبر و ارائه نتایج آزمایش ها جلوگیری نماید. در این بین تعدادی از سایت های خبری که مطالب عمومی می نویسند و برای آنها صرفا ذکر تیترهای جذاب برای افزودن چند بازدیدکننده مهم است و یا برای اینکه اعلام کنند که در روزهای تعطیل نیز مشغول به کار می باشند، به این قضیه دامن زدند تا جایی که  پس از گذشت 2 روز اکثر سایت های خبری و غیر خبری که وبلاگ می باشند و به نوعی کار اطلاع رسانی نیز انجام می دهند،‌ این حادثه را با تیتر " مرغ های منجمد 140 نفر را راهی بیمارستان کرد " در سایت خود قرار دادند.
در متن خبر اعلام شده است که در این مهمانی یک شبه که ظاهرا مجلس عروسی بوده است از آب، میوه،‌حلیم و مرغ هایی که در آنجا توزیع گردیده،‌ نمونه برداری شده و به آزمایشگاه ارسال گردیده است و هنوز موردی به اثبات نرسیده است.
I.T.P هیچ گونه دفاعی در این خصوص نمی کند و بر روشن شدن موضوع ولو آنکه مشکل از گوشت مرغ هم باشد تاکید دارد. اما سئوال اینجاست چرا تیر خبرگزاری ها آب مسموم و یا میوه سمی و یا حلیم فاسد شده و هر چیز دیگری نیست؟
اگر تمام این موارد به آزمایشگاه ارسال شده چرا قبل از پاسخ آزمایشگاه باید اسم مرغ در این بین قربانی شود؟
آیا چند سال پیش را به یاد نداریم که همین پایگاه های خبری برای جلب توجه خوانندگان و به عبارتی شیرین بازی،‌رسالت اصلی خود را که توسعه واقعیت ها می باشد را فراموش کردند و به محض مشخص شدن یک نمونه مشکوک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرداب انزلی،‌ تیتر اول روزنامه های خود را تشویش کننده قرار دادند و با سایز درشت نوشتند " آنفلوآنزای مرغی وارد ایران شد " و در محتوای خود از تاریخچه شوم و مرگ بار این بیماری از قبل از انفجار بزرگ BIG Bang که در حال حاضر قوی ترین نظریه مبنی بر زمان آغاز شکل گیری جهان هستی مب یاشند نوشتند تا زمان روز محشر،  تا با این نوشتار بتوانند تعداد مرگ و میر و هیجان موضوع را بالا ببرند؟
هر خبری قابل اعلام و اشاعه نیست و این به همان شکل می ماند که بعضی از دبیران نشریات و مجلات صرفا برای پر کردن محتویات نشریه خود و بالا بردن تعداد صفحات آن هر گونه مطلبی را وارد کاغذ و ذهن خواننده می کنند.
به چه قیمتی باید صنعت مرغداری ایران همیشه در آشوب و استرس باشد و همواره به جای تفکر بر روی مسائل مهم تولیدی و مدیریتی خود ،‌زمان  را صرفا در راستای جبران خسارت و غیره هزینه کند؟
به همین دلیل با توجه به اینکه موسسه I.T.P می تواند ادعا داشته باشد که معمولا اولین اخبارهای صنعت مرغداری را جذب و پخش می کند، هر خبری را که به اثبات نرسیده باشد و یا صرفا برای حجم دادن به نوشته های یک سایت و به عبارتی هرزه نوشتن ( SPAME ) باشد را درج نمی کند ولو به این قیمت که خوانندگان تصور کنند که I.T.P از این خبر مطلع نبوده است.
بنابراین تا اعلام نتیجه قطعی آزمایشات انجام شده،‌ در این خصوص خبری را اعلام نمی کنیم و در صورت مشخص شدن نتایج آزمایشات، حتی اگر مشکل از گوشت مرغ و یا هر مسئله دیگری که به صنعت مرغداری مربوط باشد، آن را به صورت شفاف و بدون هیچ سانسوری در سایت و سایر ابزارهای اطلاع رسانی موسسه I.T.P اعلام می کنیم.

 
کلمات کلیدی شایعه گوشت مرغ فاسد
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com