لهستان تولیدات مرغداری خود را به دو برابر افزایش می دهد !

لهستان تولیدات مرغداری خود را به دو برابر افزایش می دهد !
لهستان با دو برابر کردن میزان تولیدات مرغداری خود در دهۀ گذشته رقم تولیدات خود را به 2 / 2 میلیون متریک تن رسانده و این کشور را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ و طیور در اتحادیۀ اروپا تبدیل کرده است.
افزایش تولیدات مرغداری در نتیجۀ افزایش مصرف داخلی و تقاضا برای صادرات به وجود آمده است. اگرچه عمدۀ صادرات مرغداری در داخل خود اتحادیۀ اروپا صورت می گرفته، اما دولت لهستان بسیار مصمم است که به بازارهای دیگر راه پیدا کند.
تولیدات گوشت طیور لهستان از ورود به اتحادیه در سال 2004 میلادی رو به افزایش رفت. افزایش تولید نیز به دنبال رشد مصرف داخلی و انتخاب گوشت طیور به جای گوشت گاو به عنوان گوشتی سالمتر و مقرون به صرفه تر پدید آمد.
تولیدات مرغداری در لهستان عمدتاً متشکل از مرغ گوشتی (81%) ، بوقلمون گوشتی (14%) است که عمدۀ تقاضا از سوی صنعت فراوری گوشت طیور داخلی است ، و همچنین پرورش اردک و غاز که عموماً برای صادرات به اروپای غربی به ویژه آلمان پرورش می یابند.
انتظار می رود که کاهش بهای خوراک و تداوم صادرات همچنان منجر به رشد تولیدات مرغداری لهستان در سال 2015 میلادی باشند. معمولاَ تولیدات مرغداری این کشور وابسته به غلات داخلی – به ویژه ذرت – است و 2 میلیون تن کنجالۀ سویا که عمدتاً از امریکای جنوبی و ایالات متحده وارد می شود.
مصرف سرانۀ گوشت طیور در سال 2014 میلادی به 5 / 27 کیلوگرم می رسید که نسبت به سال پیش از آن 4% رشد داشت. 

صادرات گوشت طیور
در سال 2014 میلادی، ارزش صادرات گوشت طیور به 8 / 1 میلیارد دلار می رسید که 21% بیشتر از سال پیش بود. طبق برآوردها در همین سال ، 31% تولیدات گوشت طیور صادر شد. به دنبال تداوم تقاضا از سوی اتحادیۀ اروپا و بازار کشورهای آسیایی انتظار می رود که صادرات در سال 2015 میلادی رشد داشته باشد. عمدۀ صادرات مرغداری لهستان در اتحادیۀ اروپا به کشورهای آلمان ، انگلستان و جمهوری چک است و در خارج اتحادیه عوماً به کشورهای هنگ کنگ، چین ، کنگو و بلاروس صادرات دارد.
واردات محصولات مرغداری ثابت بوده و معمولاً شامل گوشت مرغ و بوقلمون است که از کشورهای آلمان ، انگلستان و مجارستان صورت می گیرد. واردات گوشت طیور در سال 2014 میلادی به 71 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال پیش از آن 21% افزایش داشت.

صنعت تخم مرغ لهستان  
تولیدات تخم مرغ لهستان در سال 2014 میلادی با 8 / 3 درصد رشد نسبت به سال پیش از آن به 520 هزار متریک تن رسید. این افزایش به دنبال خوراک ارزان و افزایش مصرف داخلی به وجود آمد. انتظار می رود که تولید تخم مرغ در سال جاری نیز 8 / 1 درصد بیشتر  رشد یابد.
صادرات تخم مرغ لهستان در سال 2014 میلادی به دنبال وضع تحریمات روسیه 6% کاهش یافت. در 5 ماه آغازین سال 2015 میلادی صادرات تخم مرغ مصرفی تنها 1% کمتر از دورۀ مشابه در سال 2014 میلادی بود چرا که افت صادراتی که به دنبال قطع صادرات به روسیه و بلاروس صورت گرفته بود با جایگزین کردن مجارستان و اوکراین تعدیل شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com