لغو مجوز واردات مرغ از ابتدای دولت یازدهم

لغو مجوز واردات مرغ از ابتدای دولت یازدهم
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی از توافق برای خرید مرغ مازاد مصرف توسط پشتیبانی امور دام به دلیل جمع‌آوری بخشی از تقاضا با توزیع سبد کالا خبر داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم هیچ مجوزی برای واردات مرغ صادر نشده است.
به گزارش افکارنیوز، همایون دارابی در مورد وضعیت واردات مرغ در سال جاری اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم مجوزی برای واردات مرغ صادر نشده و بر همین اساس مرغی وارد کشور نشده است و مشکل اصلی در حال حاضر مازاد تولیدی است که تولید کنندگان را نگران می‌کند.
وی ادامه داد: دو سبد کالایی که قرار است دولت به بخشی از مردم در بهمن و اسفند ماه تحویل دهد بخشی از تقاضای مصرفی روزمره مرغ را در بازار جمع می‌کند و همین موضوع موجب نگرانی تولید کنندگان شده است، البته بخشی از تقاضا به دلیل ایام عید پوشش داده می‌شود. اما برای رفع نگرانی، به دولت و شرکت پشتیبانی امور دام پیشنهاد دادیم که همین میزان تقاضایی که از بازار به دلیل توزیع سبد کالا جمع می‌شود را از مرغداران خریداری کنند تا مازاد تولید برای آنها مشکل ایجاد نکند.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و تشکل ها آمادگی خود را برای فروش این مرغ اعلام کرده‌اند، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام از طرف وزارت جهاد کشاورزی مأمور شده که مرغ مازاد مصرف را به نرخ ۶۵۰۰ تومان خریداری کند.
به گفته دارابی، به دلیل مازاد تولید، به‌دنبال راهکار تسهیل صادرات هستیم و در سال جاری حدود ۲۰ هزار تن صادرات مرغ انجام شده است.

 
نظرات شما
  •  

    دارابي گفت : ۹۲/۱۱/۱۵

    مرغ‌های ترکیه‌ای و برزیلی

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com