لزوم کنترل جهانی و دقیق تر برای مبارزه با انفولانزای مرغی

لزوم کنترل جهانی و دقیق تر برای مبارزه با انفولانزای مرغی
از میان تجاربی که از شیوع شدید انفولانزای مرغی اخیر در اروپا و آسیا باید آموخت، "سازمان جهانی بهداشت دام" توصیه به لزوم کنترل دقیق و جهانی می کند.
"سازمان جهانی بهداشت دام" به دنبال شیوع اخیر انفولانزا در آسیا و اروپا، لزوم کنترل دقیق وتشخیص سریع بیماری را از سیاست های بهداشت و سلامت دانست.
طی 11 ماه اخیر میلیونها پرنده قربانی این بیماری شدند و حالا هم که موج جدید آن در اروپا و عمدتا کشورهای آلمان، هلند و انگلیس شایع شده است. این شیوع اخیر انفولانزا در واقع نشان داده که یک پدیدۀ ساده مثل مهاجرت طیور وحشی نیز می تواند از عوامل شیوع و گسترش این بیماری باشد.
تاکنون مورد انسانی در رابطه با انفولانزای H5N8 گزارش نشده ، اما با توجه به اینکه 75 درصد بیماریهای انسانی از حیوان – اهلی یا وحشی – منتقل می گردد سلامت عموم نیز به حفظ سلامت حیوان مرتبط است. 
طی 10 سال اخیر، به منظور پیشگیری از بیماریهای دام و مشترک دام و انسان ، ابزارها و روش های متفاوتی معرفی شده است . دکتر Vallat مدیر سازمان جهانی بهداشت دام ، اظهار داشت : "نکتۀ مهم اینجاست که این راههای پیشگیری را به خوبی بشناسیم و اولویت بندی کنیم تا متضمن کمک به ویژه به کشورهای در حال توسعه که افزایش تقاضا برای پروتئین حیوانی تغییرات شگرفی را در این صنعت به دنبال خواهد داشت، باشند و این مستلزم تشدید کنترل و نظارت دام و طیور است و مسلما ما می بایست هرچه سریع تر این کار را انجام دهیم چرا که بیماری منتظر نمی ماند !"     

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com