لزوم کاهش هزینۀ حمل و نقل در برزیل

لزوم کاهش هزینۀ حمل و نقل در برزیل
تولیدات سویای امریکای جنوبی در بازار دانه های روغنی جهان نقش عمده و بسزایی را ایفا می کند اما وجود عوامل زیرساختاری ضعیف در این کشورها منجر به کاهش کارایی و بازدهی گشته است .
در سال جاری، بازار تولیدات سویا، کلزا ، و دانه های روغنی در سراسر جهان نسبت به تولیدات ضعیف سال 2012 بهبود یافته است. اگرچه در اوایل سال پیش بینی می شد که تولیدات سویای امریکا با کاهش مواجه گردد اما بارش باران در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) و کاشت دیر هنگام منجر به افزایش بازدهی گشته است.
برزیل از تولید ذرت به سویا روی آورده و در حدود 750 هزار هکتار از مزارع ذرت را به کاشت سویا تغییر داده است . از سوی دیگر، با پایین آمدن ارزش رئال (واحد پول) برزیل انتظار می رود که تولیدات این کشور نیز متأثر از این کاهش باشد . تغییر کاشت از ذرت به سویا ،  کاهش ارزش رئال برزیلی به همراه موقعیت آب و هوایی مطلوب منجر به افزایش تولیدات در برزیل می گردد.
تمامی این موارد بعلاوۀ فشاری که از جانب تولیدات امریکایی وارد می گردد، با بهبود سیستم حمل و نقل برزیل منجر به افزایش صادرات برزیل می شود. همانگونه که پیش از  این نیز چین فقط به خاطر مشکلات حمل و نقل و لوجستیک از واردات محصولات برزیلی رویگردان شد.
بالا رفتن ارزش پزو در آرژانتین ، دومین تولید کنندۀ مهم امریکای جنوبی قیمت ها را بالا نگه داشته و کشاورزان تولیداتشان را ذخیره سازی می کنند.
در صورت کاهش هزینه های حمل و نقل و صادرات از برزیل به دلیل قابلیت برداشت محصول به صورت دو بار در سال ، دسترسی و موجودی سویا در بازارها بیشتر خواهد بود.
آقای Gadd از کارشناسان اقتصادی اذعان داشت هزینۀ حمل و نقل محصولات برزیلی به حدود 150 دلار/تن می رسد و در مقایسه با هزینۀ حمل و نقل از ایالات متحده که تنها 47 دلار/تن است اصلاً قیمت رقابتی و مناسبی محسوب نمی شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com