لزوم ذخیره‌سازی 100 هزار تن مرغ در سال جاری

لزوم ذخیره‌سازی 100 هزار تن مرغ در سال جاری

به گزارش فارس از اصفهان، مصطفی یاسایی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام استان اصفهان با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام با ادغام سه شرکت دیگر از جمله علوفه سابق، طیور سابق و گوشت سابق تشکیل شد، اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام کشور از سال 76 به طور تخصصی در حوزه تنظیم بازار و حوزه پروتئینی شروع به فعالیت کرد.
وی با اشاره به سیاست‌های اعمال شده در سال‌های گذشته سازمان پشتیبانی امور دام کشور افزود: این سازمان از جهاد کشاورزی جدا شد و زیر نظر خانه صنعت، معدن و تجارت به فعالیت خود ادامه داد و در سال 92 به صورت مجدد به سازمان جهاد کشاورزی بازگشت.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام و طیور کشور با اشاره به ظرفیت پیش‌‌بینی شده ذخیره‌سازی مرغ در کشور ادامه داد: این شرکت برای ذخیره‌سازی مرغ در سال 93 میزان 30 هزار تُن را در کشور پیش‌بینی کرده بود اما در آغاز سال جدید میزان ذخیره مرغ کشور 150 هزار تُن بوده که این میزان نشان‌دهنده آن است که پنج برابر از ظرفیت پیش‌بینی شده ذخیره مرغ داشتیم.
وی با اشاره به مازاد تولید مرغ در کشور در سال گذشته بیان کرد: برای تنظیم بازار و ذخیره‌سازی مرغ‌های تولیدی در سطح کشور در آبان ماه مجبور شدیم تا مرغ را در تمام استان‌ها ذخیره‌ کنیم به گونه‌ای که مرغ تولیدی در مازندران را در استان‌‌های یزد و کرمانشاه ذخیره کردیم.
یاسایی با اشاره به سرانه مصرف مرغ در سال‌های قبل در کشور تصریح کرد: طبق سال‌های گذشته مرغ مورد نیاز مردم 30 هزار تُن است اما با تولید 150 هزار تُن رابطه نامتعادلی میان عرضه و تقاضا به وجود آمد از این رو لازم است در بخش ذخیره‌سازی تجدید نظر شود.
وی با اشاره به میزان پیش‌بینی ذخیره‌سازی مرغ در سال جاری بیان کرد: میزان مرغ پیش‌بینی شده برای ذخیره‌سازی طبق توزیع 110 تنی مرغ در سال گذشته، امسال 100 هزار تُن مرغ ذخیره می‌شود. 
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام و طیور کشور با اشاره به نهاده‌ها بیان کرد: لازم است این نهاده‌ها سه ویژگی کلی را دارا باشند از جمله اینکه مقدار کافی وجود داشته باشد و در زمان مناسب با قیمت مناسب به بازار ارائه شوند.
وی افزود: در سال 93 ذرت به میزان 20 درصد و سویا به میزان 10 درصد کاهش قیمت داشته است.
یاسایی با اشاره به صادرات مرغ و دیگر محصولات پروتئینی بیان کرد: صادرات در شرکت پشتیبانی امور و دام و طیور کشور در سال جاری آغاز شده، به طور مثال 250 میلیون دلار صادرات شیر و مرغ هم به میزان قابل توجهی به عراق صادر شده است.
وی یادآور شد: گوشت قرمز به تازگی به صورت وکیوم شده در سیستان و بلوچستان با قیمت مناسب به بازار مصرف ارائه شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com