لزوم حمایت از صنعت دامپروری

لزوم حمایت از صنعت دامپروری
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر لزوم حمایت از صنعت دامپروری در کرمان تاکید کرد.
بیژن دهقانی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی دامپزشکی استان کرمان گفت: باید در زمینه اقتصاد مقاومتی به صورت قوی وارد شویم و از هرگونه اسراف در شبکه های دامپزشکی سراسر استان کرمان جلوگیری کنیم.
وی با اشاره به سرمایه های دامی استان کرمان افزود: حفاظت از این سرمایه ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا حمایت از این ظرفیت ها باعث رونق صنعت دامپروری می شود.
دهقانی ادامه داد: این امر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی را به دنبال دارد.
وی بیان داشت: دامپزشکی با انجام اقدامات لازم و پیشگیری از بروز بیماری های دامی و بیماری های مشترک، تامین امنیت غذایی و اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی از نیروی کار وسرمایه های ایرانی حمایت می کند.
دهقانی تصریح کرد: گسترش بیماری های مشترک ضمن خسارات اقتصادی فروانی که به همراه دارد می تواند امنیت غذایی و سلامت افراد را به خطر اندازد.
این مسئول یادآور شد: خوشبختانه دامپزشکی در این زمینه به صورت قوی وارد شده و یکی از مهم ترین اهداف ما تضمین سلامت فرآورده های دامی است که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد.
این مسئول با اشاره به اصل قانونمداری، گفت: دامپزشکی نقش اساسی در تامین امنیت غذایی افراد یک جامعه دارد.
وی گفت: تعامل همکاری دستگاه های مختلف با یکدیگر باعث می شود که هر دستگاه بتواند به اهداف عالیه خد دست پیدا کند.
مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: متاسفانه پایه بودجه اداره کل دامپزشکی کرمان نسبت به سایر استان ها پایین است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که اقداماتی چون پیشگیری از بیماری های مشترک، تامین امنیت و سلامت غذایی و صیانت از سرمایه های دامی مستلزم صرف هزینه است.
دهقانی در ادامه با اشاره به نقش موثر آموزش بهره برداران دامپزشکی از نکات بهداشتی گفت: این امر سبب می شود که کنترل بیماری های دامی آسان تر شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com