لزوم توجه به قیمت نهاده‌های دامی در قم

لزوم توجه به قیمت نهاده‌های دامی در قم
فرماندار قم گفت: لازم است تمام دستگا‌ه‌های مسئول برای تعیین تکلیف قیمت نهاده‌های دامی به صورتی مناسب اقدام کرده و هماهنگی لازم با مرکز را به عمل آورند.
اسماعیل زارعی کوشا در جلسه تنظیم بازار کارگروه توسعه استان قم که در استانداری قم برگزار شد با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام شده در قم شاهد ثبات قیمت هستیم، اظهار کرد: در بخش آهن‌آلات هم کاهش قیمت در قم داشته‌ایم، زیرا در نرخ ارز ثبات نسبی به وجود آمده است.
وی افزود: بازار معمولا در افزایش قیمت‌ها به سرعت واکنش نشان می‌دهد، اما با کاهش نرخ ارز شتاب زیادی در کاهش قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد و این نسبت رعایت نمی‌شود.
فرماندار قم با بیان اینکه انتظار این است که بازار واکنش مثبتی نسبت به ثبات و کاهش قیمت ارز داشته باشد، گفت: امیدواریم حداقل با حفظ شرایط موجود شاهد ثبات قیمتی پس از چند ماه در بازار باشیم.
وی ادامه داد: در ماه رمضان به طور طبیعی مصرف خانوارها در مورد برخی کالاها افزایش می‌یابد و امیدواریم برنامه‌ریزی‌های استانی و ملی و نیز وضعیت بازار در کنار برگزاری نمایشگا‌ه‌ها و نظارت‌های بیشتر مردم به رفاهی نسبی و آرامش برسند.
زارعی کوشا نهاده‌های دامی را مورد توجه قرار داد و افزود: لازم است اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قم با هماهنگی مرکز برای قیمت این نهاده‌ها تعیین تکلیف کند، زیرا بر اساس تجربه‌های گذشته اگر کاری صورت نگیرد به دوره‌های بحرانی خواهیم رسید و ذخیره‌های استراتژیک هم باید تا موعد مقرر و زمان لازم حفظ شوند.
فرماندار قم عنوان داشت: تولیدکنندگان باید بتوانند شرایط آینده را پیش‌بینی کنند تا بتوانند بر همان اساس برنامه‌ریزی کنند و در این میان تدبیر مدیران عالی استان ضروری است.
وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه عرضه کالا ویژه ماه مبارک رمضان و قیمت‌های موجود در آن فرصت خوبی برای تهیه کالاهای مورد نیاز توسط مردم است، گفت: امیدواریم مردم طی این مدت و یک روز باقی‌مانده بتوانند نهایت استفاده را از این نمایشگاه داشته باشند تا در ماه رمضان شاهد کاهش دغدغه‌های اقتصادی مردم باشیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com