لاشه سوز کردن مرغ‌ها در مرغداری‌ها انجام شود

لاشه سوز کردن مرغ‌ها در مرغداری‌ها انجام شود
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان بیرجند گفت: با توجه به برخورداری مرغداری‌ها از اتاق لاشه سوز باید لاشه سوز کردن مرغها در مرغداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.
سیدمحمدزمان ابطحی ظهر شنبه در کارگروه کنترل بیماری‌های ناقل حیوانات، اظهارداشت: به دلیل عدم رعایت مرغداری‌ها و علیرغم برخوداری مرغداری‌های از اتاق لاشه سوز، مرغ های تلف شده در حاشیه مرغداری‌ها ریخته شده و موجب تجمع سگ‌های ولگرد می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه پراکنده شدن سگ‌های ولگرد در شهر موجب بیماری‌ها و شیوع ویروس‌های ناقلی در بین مردم می‌شود، افزود: برای اتلاف سگ‌های ولگرد باید مدیریت ویژه ای انجام شود.
ابطحی با بیان اینکه هم اکنون واکسن هاری با کمبود مواجه است، افزود: همچنین این واکسن قیمت بالایی داشته و هزینه بالایی رابه بخش درمان وارد می کند که  تنها راهکار حل این مشکل پیشگیری و اتلاف سگ‌های ولگرد است.
وی با اشاره به اینکه سگ های ولگرد در سطح شهرو روستاهای شهرستان بیرجند روبه افزایش است، عنوان کرد: برای اتلاف و جمع آوری سگ های ولگرد باید مدیریت شده و برنامه ریزی جامعی انجام شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه هم اکنون کمبود اعتبار از مشکلات برای اتلاف سگ های ولگرد است، یادآور شد: سال گذشته  برای اتلاف هعر قلاده سگ در بیرجند 50 هزار تومان هزینه شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com