لازم باشد دوباره خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان را آغاز می‌کنیم

لازم باشد دوباره خرید گوشت مرغ از تولیدکنندگان را آغاز می‌کنیم

معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر اظهار کرد: به استان‌هایی که افت قیمت گوشت مرغ در آنجا به حدی بوده که مرغداران تولید خود را زیر قیمت تمام شده می‌فروشند و متحمل خسارت شده‌اند اعلام کرده‌ایم، هر استان بنا به تشخیص خود فعلا توزیع مرغ منجمد را یا کاهش داده یا در صورت صلاح‌دید استان متوقف شود تا دوباره قیمت‌ها تثبیت شوند.
مهندس سیدنظام‌الدین سجادی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: برای جلوگیری از خسارات مرغدارانی که تولید خود را زیر قیمت تمام شده فروخته و متضرر می‌شوند اگر لازم باشد دوباره خرید گوشت مرغ از تولیدکننده را آغاز می‌کنیم.
سجادی شرایط ماه رمضان را از دلایل نوسان قیمت گوشت مرغ عنوان کرد و با بیان اینکه در ماه رمضان تقاضا برای خرید گوشت مرغ افزایش یافت، ادامه داد: براساس اصول اقتصادی زمانی که تقاضا برای یک محصول افزایش می‌یابد قیمت‌ آن محصول بالا می‌رود که در مورد گوشت مرغ نیز همین اتفاق افتاد ولی به‌دلیل اینکه ذخیره‌سازی گوشت مرغ از قبل انجام شده بود بخشی از این ذخایر را به بازار عرضه کردیم.
وی افزود: با عرضه بسیار بیشتر از تقاضای گوشت مرغ در روزهای اخیر دوباره قیمت این محصول کاهش یافت ولی در حال حاضر با قرار گرفتن در نیمه دوم ماه رمضان تقاضاها منطقی و معقول شده که امیدواریم قیمت‌ها نیز معقول شود.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ما در تمام طول سال‌ و در هر زمانی که قیمت گوشت مرغ افزایش پیدا کند گوشت مرغ را به بازار تزریق می‌کنیم ضمن اینکه در هر شرایطی که مرغدار متحمل ضرر شود نیز مرغ اضافی آنها را در تمام طول سال جمع‌آوری می‌کنیم.
وی در پایان توضیح درباره دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز را نیز به آینده موکول کرد.
گفتنی است که چند روز پیش دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور از کاهش قیمت گوشت مرغ و متضرر شدن مرغداران در روزهای اخیر خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در بازارهای مصرف تقریبا نسبت به اوایل ماه رمضان حدود 40 درصد کاهش قیمت یافته است، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ ‌زنده 1300 تا 1450 تومان است که این قیمت به شدت برای تولید‌کننده زیان‌آور است و چنانچه این روند سر و سامان نگیرد تولید ما در معرض خطر قرار می‌گیرد.
به گفته آذروش قیمت تمام شده هر کیلو گوشت مرغ برای تولیدکننده 1600 تا 1700 تومان است که با توجه به قیمت‌های موجود تولید‌کنندگان به طور میانگین حدود 20 تومان در هر کیلو زیر قیمت تمام شده تولید خود را عرضه می‌کنند که این قیمت‌ها در نهایت تولیدکننده را تحت شرایط منفی تولید قرار می‌دهد.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور تاکید کرد: در شرایط موجود باید شرکت پشتیبانی امور دام که مسوول تنظیم برای تولیدکننده و مصرف‌کننده است با شدت بیشتری وارد عمل شده و تولید مازاد بر نیاز بازار را از تولیدکننده خریداری کند.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com