قیمت گوشت تثبیت شده است

قیمت گوشت تثبیت شده است

رییس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت گوسفندی گفت: قیمت گوشت قرمز در این ماه نسبت به ماه‌های قبل به سمت ثبات پیش می‌رود و انتظار می‌رود در هفته‌های آینده کمی کاهش یابد.
به گزارش اکونیوز، افزایش قیمت گوشت قرمز در سال جاری در برخی مقاطع زمانی از جمله ماه رمضان، عید قربان و محرم باعث شد تا دولت وارد ماجرا شود و برای تعدیل قیمت گوشت در بازار دستوراتی صادر کند.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت گوسفندی می‌گوید: قیمت گوشت قرمز نسبت به ماه‌های گذشته افزایش نداشته است و آرام‌آرام به سمت کاهش قیمت پیش می‌رود.
سیدکاظم صمدی عراقی افزود:‌ واحدهای صنفی، گوشت گوسفندی را کیلویی 11 تا 12 هزار تومان خرید کرده و با 8 تا 10 درصد سود به مشتری می‌فروشند که البته یک مقدار نیز با افت روبه‌روست. قیمت مخلوط شقه گوسفندی هر کیلو 12 هزار تومان برای فروشنده تمام می‌شود که عرضه آن به مشتری 13 هزار تومان صورت می‌گیرد، اما برخی مغازه‌داران از این قیمت نیز پایین‌تر می‌فروشند.
وی می‌گوید: وزارت بازرگانی مسوولیت تنظیم بازار را به عهده دارد و در حال حاضر، مخلوط گوشت گوساله به صورت گرم کیلویی 7300 تومان به مشتری توزیع می‌شود و گوشت گوسفندی نیز از این هفته با قیمت حدود 10 هزار و 600 تومان به صورت سرد توزیع خواهد شد.
وی گفت: تامین گوشت از شهرستان، برای کلانشهری چون استان تهران - که با افزایش بها مواجه شده بود - خود یک تدبیر است، اگر روزی هزار گوسفند وارد استان تهران بشود باعث تعادل بازار شده و روی قیمت تاثیر می‌گذارد. در حال حاضر با توجه به بالا بودن بهای گوشت قرمز یک مقدار بازار به دلیل کاهش قدرت خرید دچار رکود است، اما امید می‌رود با افزایش میزان عرضه امکان خرید لاشه با قیمت مناسب‌تر از کشتارگاه‌ها فراهم شده و فروش به مشتری نیز با بهای پایین‌تر صورت گیرد.
همچنین بهای گوشت و مرغ نسبت به آذر با کاهش روبه‌رو بوده است به طوری که قیمت مرغ از هر کیلو حدود 2800 تومان در بازار به حدود 2300 تا 2600 تومان رسیده است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com