قیمت گذاری ناصحیح بلای جان تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی کشور

قیمت گذاری ناصحیح بلای جان تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی کشور
قیمت گوشت از کیلویی 80 به 180 هزار ریال و قیمت ادویه از کیلویی 250 به 800هزار ریال افزایش یافته درحالیکه تاکنون فقط 15 تا 18.5 درصد اجازه افزایش قیمت به تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی داده شده است.
واقیناک قازاریان عضو هیئت مدیره انجمن فرآورده های گوشتی ایران، با بیان این مطلب گفت: تولیدکنندگان واقعی صنعت سوسیس و کالباس برای اینکه ضرر ندهند و تولید همراه با صرفه اقتصادی باشد باید بین 30 تا 35درصد دیگر افزایش قیمت برای محصولات آنها لحاظ و اجرا شود!
وی یکی از مهمترین مشکلات عمده و فعلی تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی را تامین گوشت دانست و اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل روابط غیر عادی تجاری و تحریم ها شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت گوشت و همچنین نیاز به پول نقد برای واردات این محصول هستیم.
قازاریان از افزایش قیمت ادویه نیز خبر داد و افزود: بخش زیادی از ادویه مورد نیاز صنعت سوسیس و کالباس وارداتی است که به دلیل تغییرات نرخ ارز و تحریم ها شاهد افزایش چند برابری آن هستیم.
عضو هیئت مدیره انجمن فرآورده های گوشتی ایران با توجه به اینکه هم اکنون شاهد واردات گوشت از هند هستیم، تصریح کرد: این گوشت ها متعلق به گاومیش است که مرغوبیت گاو را ندارد چراکه از درصد پروتئین کمتری نسبت به گوشت گاو برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه در کارخانه محل فعالیتش اجازه تولید محصولات ارزان و بی کیفیت به هیچ کس داده نمی شود، متذکر شد: تاکنون از گوشت گاومیش در تولیدات خود استفاده نکردیم و فقط از گوشت های داخلی یا گوشت وارداتی برزیلی در تولید سوسیس و کالباس استفاده شده است.
رئیس هیئت مدیره فرآورده های گوشتی رباط کریم، با بیان اینکه نسبت به سال گذشته با 23درصد کاهش تولید مواجه بودیم و به دلیل افزایش قیمت ها شاهد افزایش 14درصدی فروش(ریالی) هستیم.
قازاریان همچنین متذکر شد: متأسفانه تعدادی از کارخانه های غیراستاندارد و کارگاه های زیرپله ای دور از چشم مسئولان، بازرسان و ناظران وزارت بهداشت و انجمن اقدام به تولید محصولات کم کیفیت و بعضا بی کیفیت می کنند و آنها را پشت وانت، با قیمتی بسیار نازل و بخاطر سود زیاد در معرض فروش قرار می دهند و البته در بازدید از بعضی کارخانه های فرآورده های گوشتی هم متوجه شدیم برخی از سودجویان بخاطر جلب مشتری و رضایت خاطر مسئولان انجمن و بازرسان وزارت بهداشت فضای کارخانه را مثل هتل پنج ستاره بسیار لوکس و مدرن و با سنگ های مرمر ساخته اند، اما کیفیت محصولات آنها بسیار پایین است و به عنوان نمونه در یکی از کارخانه ها ما یک کیلو گوشت مرغ ندیدیم بلکه فقط از خمیر مرغ و انواع طعم دهنده ها و ادویه جات خوشبو استفاده می کردند که متأسفانه با دیدن شکل ظاهری آنها هیچ خریداری متوجه این موضوع نمی شود!
وی در ادامه با اظهار گلایه ای از وزارت بهداشت در خصوص منع خمیرمرغ در کارخانجات، اضافه کرد: منع این موضوع برای کارخانه های معتبر ضرر است چون تمام شرکت های مورد تایید سازمان استاندارد مرغ ها را پس از پوست کندن و تمیز کردن شکم آنها در دستگاه های مخصوص(لیما) به صورت خمیر درمی آورند و سپس به آن طعم دهنده، مواد افزودنی و نگه دارنده می زنند و در این روش استخوان ها هم کاملا از مرغ جدا می شود، البته نباید این موضوع را هم نادیده بگیریم که وزارت بهداشت این کار را به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده انجام داده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com