قیمت کنونی تخم‌مرغ مرغداران را بسیار متضرر می‌کند

قیمت کنونی تخم‌مرغ مرغداران را بسیار متضرر می‌کند
مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار اصفهان گفت: قیمتی که تخم مرغ در حال حاضر دارد بسیار کمتر از قیمت تمام شده برای مرغدار است و این سبب می‌شود مرغداران بسیار متضرر می‌شوند.
محمدرضا نقشینه با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ بسیار پایین است، اظهار کرد: در مواقعی که قیمت پایین است هیچ مسئولی نظارت ندارد و هیچ‌کس نسبت به مشکلات مرغداران پاسخگو نیست اما هر وقت قیمت اندکی بالا می‌رود مسئولان سریع پیگیری می‌کنند و به دنبال یافتن علت ان هستند.
وی افزود: با وجود اینکه قیمت‌ها را هیچ‌کس تعیین نمی‌کند اما زمانی هم که اندکی افزایش داشته باشد همه به دنبال یافتن علت و کاهش قیمت هستند.
مدیرعامل شرکت مرغ تخم‌گذار اصفهان با بیان اینکه قیمت‌ها براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، تصریح کرد: هر ساله در ماه مبارک رمضان و فصل تابستان قیمت‌ها اندکی کاهش دارد اما امسال نسبت به سال‌های گذشته کاهش شدیدی داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرغدار در هر کیلو 2 هزار و 300 تومان متضرر می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که قیمت تمام شده برای مرغدار بسیار بالاتر است و با قیمتی که در بازار به فروش می‌رسد تفاوت فاحشی دارد و مرغداران را بسیار متضرر می‌کند.
نقشینه خاطرنشان کرد: هر سال در این فصل قیمت تخم‌مرغ اندکی کاهش دارد اما امسال این کاهش بسیار شدید است و خود ما نیز علت آن را نمی‌دانیم و این در حالی است که سایر اقلام خوراکی افزایش قیمت داشته اما قیمت تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون کاهش داشته است.
در خصوص سرانه مصرف تخم‌مرغ در ایران گفت: به طور حتم سرانه مصرف در کشور ما بسیار پایین‌تر از میانگین جهانی است و نیازمند تبلیغات بیشتر و بهتر برای فرهنگ‌سازی مصرف این پروتئین است اما متاسفانه مدیریتی در این زمینه نمی‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com