قیمت واقعی هر کیلو مرغ ۷۲۰۰ تومان است

قیمت واقعی هر کیلو مرغ ۷۲۰۰ تومان است
از سه ماه قبل ذخیره سازی مرغ برای ایام نوروز صورت گرفته و ارائه سبد رایگان کالا نیز باعث شد تا قیمت مرغ افزایش چندانی نداشته باشد.
رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: قیمت تمام شده مرغ باید ۷۲۰۰ تومان باشد.
محمد یوسفی، رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی با بیان اینکه نرخ کالا را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند اظهار داشت: علت اصلی اینکه نرخ نهاده‌های دامی از دو ماه گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته تغییر نرخ ارز بوده زیرا واردات سویا و سایر نهاده‌ها در ثبت سفارش اولیه با ارز ۱۲۲۶ تومان انجام شد و زمانی که دستور العمل تغییر کرد وبه ارز ۲۴۷۷ تومان تغییر یافت این مابه التفاوت موجب افزایش نرخ نهاده‌های دامی شد.
وی افزود: هر چند که واردات نهاده به تدریج افزایش یافت اما هم اکنون با توجه به اینکه تولیدات ذرت داخلی به اتمام رسیده و ذرتی برای عرضه وجود ندارد مسلماً قیمت آن رشد خواهد کرد.
یوسفی با بیان اینکه امسال شرکت پشتیبانی امور دام تدابیر خوبی برای شب عید اندیشیده گفت: از سه ماه قبل ذخیره سازی مرغ برای ایام نوروز صورت گرفته و ارائه سبد رایگان کالا نیز باعث شد تا قیمت مرغ افزایش چندانی نداشته باشد.
یوسفی بااشاره به نرخ مرغ در بازار افزود: هم اکنون بهای مرغ درعمده فروشی‌ها هر کیلو ۶ هزار تومان و در خرده فروشی‌ها ۶۵۰۰ تومان است.
وی تصریح کرد: هم اکنون تقاضای مردم برای خرید مرغ به دلیل کاهش قدرت خرید پایین آمده و این موضوع باعث ثابت ماندن بهای مرغ شده است این درحالی است که قیمت واقعی مرغ باید حدود ۷۲۰۰ تومان باشد.
وی در خاتمه گفت: مسلماً در سال جدید با توجه به افزایش نرخ انرژی و رشد دستمزد کارگران نرخ مرغ نیز افزایشی خواهدشد در غیر این صورت اگر دولت یارانه‌ای به مرغداران ندهد مرغداری‌ها تعطیل خواهد شد.

 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۲/۱۲/۱۳

    با عسل عسل گفتن که دهن شیرین نمیشه باید سود به مرغدار برسه تا بتونه یه نون بخور بمیر برای زن و بچه بدبختش که نه روز دارن نه شب ببره . بابا یه فکر اساسی بکنید مردیم.

    پاسخ...
  •  

    kamran گفت : ۹۲/۱۲/۱۴

    تدابیر خوبی اندیشیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    این حضرات اگر تدبیر داشتن مرغدار جماعت و به خاک سیاه نمی نشوندند.50روز شب و روز جون بکنیم بعد مجبوریم مرغ بدیم کیلو 4300تومان تازه اون هم همه چیرو نقد بخریم و نسیه بفروشیم.
    تدبیر؟؟؟؟؟؟جک ساله دیگه؟؟؟؟
    ITPجان بازم مختاری درج نکنی ازت دلگیر نمیشم

    پاسخ...
  •  

    مجید آشتیانی گفت : ۹۲/۱۲/۱۴

    فاتحه مرغداران خوانده است فعلا که یکسال است از مایه دارند میخورند اداره دارایی هم تازه خبردار شده قوز بالا قوز شده.

    پاسخ...
  •  

    ارش مرغدار گفت : ۹۲/۱۲/۱۷

    این مسائل باعث پائین اومدن جوجه ریزی کمبود مرغ افزایش قیمت در بازار میشود ان موقع است باید گفت خدا به داد مسئولین برسد جلسه میذارن بررسی میکنند العان نگذارین مرغدار ضرر کند فردا راحت زندگی کنید که فردا جوابگو شبکه های خارجی نشوید

    پاسخ...
  •  

    علی گفت : ۹۲/۱۲/۱۸

    واقعا با این همه ضرر و زیان که مرغدارا میدن نمی دونم چی باعث شده بیشترشون ظرفیت تولیدشونو افزایش دادن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com