قیمت نهاده‌های دام و طیور کاهش یافت

قیمت نهاده‌های دام و طیور کاهش یافت
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از کاهش قیمت نهاده‌های دام و طیور در پی تک نرخی کردن ارز خبر داد.
مجید آذر با اعلام این خبر گفت : با تک نرخی شدن ارز برای کالاهای رقابتی قیمت نهاده‌های دام و طیور کاهش یافت که این خبر خوشایندی برای تولیدکنندگان دام و طیور است.
وی تصریح کرد: در دولت دهم در پی افزایش نرخ ارز قیمت نهاده‌ها‌ی دام و طیور افزایش یافت به طوری که قیمت سویا با افزایش قابل توجهی به 17 هزار و 500 ریال و قیمت ذرت از 8 هزار ریال به 13 هزار ریال افزایش یافت.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: با تک نرخی شدن ارز و اختصاص ارز 12 هزار و 260 ریالی به کالاهای رقابتی قیمت نهاده‌های دام و طیور کاهش در چند روز اخیر کاهش یافت و تولید کنندگانی که پیش از این به دلیل افزایش نرخ ارز جوجه‌ریزی خود را متوقف کردند، می‌توانند مجددا نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کنند.
وی افزود: در پی التهابی که در بازار به علت افزایش قیمت نهاده ها ایجاد شده بود و به دنبال آن کاهش جوجه ریزی در واحد های مرغداری ،تولید مرغ گوشتی و تخم گذار در این واحد ها کم شد وکاهش تولید منجر به افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ گردید که امیدواریم با حل مشکل نهاده ها شاهد کاهش قیمت ها در این بازار باشیم.
آذر با اشاره به اینکه نهاده های وارداتی از مبادی ورودی در حال ترخیص است گفت: با ورود این نهاده ها به بازار، در انبار های مرغداری قیمت ذرت به 7 هزار و 700 ریال و قیمت سویا به 11 هزار و 500 ریال رسیده است .
وی بیان کرد:این کاهش قیمت تا پایان سال جاری ادامه دارد و هرماه قیمت نهاده ها به واحد های مرغداری اعلام می شود وامیدواریم که این اقدام سبب حل مشکل مرغداری ها در تهیه نهاده ها و افزایش تولید شود.
آذر اضافه کرد :از مجموع یک میلیارد جوجه یک روزه تولیدی در کشور 26 میلیون قطعه آن در استان مرکزی تولید می‌شود که این میزان شامل سه و سه دهم درصد از جوجه یک روزه کشور است که در 15 واحد پرورش مرغ مادر تولید می‌‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com