قیمت نهاده دامی افزایش یافت

قیمت نهاده دامی افزایش یافت
در حالی که وزیر جهاد کشاورزی اخیراً اعلام کرد، جلوی نوسان قیمت نهاده‌های دامی را می‌گیرد، قیمت این اقلام در بازار از کیلویی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است و دامداران می‌گویند شرکت پشتیبانی امور دام سهمیه علوفه آنها را از چند ماه پیش نداده است.
قیمت خوراک دام و طیور در هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.
بر این اساس، هر کیلوگرم سویا ۲۰۰ تومان، ذرت ۱۵۰ تومان و سبوس ۱۰۰ تومان نسبت به هفته گذشته افزایش نشان می‌دهد. اکنون قیمت سویای هندی وارداتی کیلویی ۸۵۰ تومان، ذرت اوکراینی ۸۶۰ تومان و ذرت برزیلی ۹۳۰ تومان، سبوس ۷۵۰ تا ۷۷۰ تومان، جو تخلیه در بندر امیرآباد ۸۹۰ تومان و جو تخلیه در بندر امام خمینی (ره) ۸۲۵ تومان معامله می‌شود.
۷۰ درصد قیمت تمام شده محصولات پروتئینی مانند گوشت، مرغ بسته وابسته به خوراک دام و طیور است، افزایش این اقلام قیمت تمام شده تولید را بالا می‌برد.
هفته گذشته وزیر جهاد کشاورزی نوسان قیمت نهاده و کمبود آن در بازار را دو مشکل اصلی تولیدکنندگان محصولات پروتئینی عنوان کرد و گفت: با قدرت از نوسان قیمت نهاده‌های دامی جلوگیری می‌کنیم. تولیدکنندگان محصولات دامی نیز به شدت از بالا بودن قیمت نهاده‌ها گله دارند.
رئیس هیأت مدیره اتحادیه دامداران اصفهان به خبرنگار فارس گفت: افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت سویا، قیمت تمام شده نهاده را به شدت افزایش داده و تولید را غیراقتصادی کرده است.
این تولیدکننده اظهار داشت: در حالی که قیمت بازار نشان می‌دهد، قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته اما معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنان می‌گوید قیمت سویا کیلویی ۱۶۰۰ تومان است.
این تولیدکننده اصفهانی به خبرنگار فارس گفت: شرکت پشتیبانی امور دام سهمیه علوفه آنها را از چند ماه پیش نداده است.
وی ادامه داد: حتی اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی که دولت برای پرداخت به دامداران به وزارت صنعت داده است، به آنها پرداخت نشده است.
سالانه بیش از ۷ میلیون تن خوراک دام و طیور از کشورهای دیگر وارد می‌شود، به رغم ظرفیت‌های فراوان در بخش کشاورزی، اما کشور ایران در تأمین نهاده‌های دامی وابسته است، تأخیر در واردات و یا نوسان در قیمت ارز قیمت نهاده‌های دامی را مرتب تغییر می‌دهد.
طی دو روز گذشته قیمت دلار از ۲۹۹۰ تومان به ۳۰۲۰ تومان رسیده است.

 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۲/۱۲/۰۷

    پشتیبانی این وسط میخاد کاسبی کنه در صورتی که این نهاد دولتی بایستی به نفع تولید کننده قدم برداره اعلام کرده (پشتیبانی امور دام استان زنجان)که ذرت کیلویی1035تومان و سویا 1880تومان تحویل در زنجان من میخواهم بدانم چرا باید این نهاد دولتی بایستی سود ببرد چرا در صورتی که ذرت در دست دلالان 905تومان است .وای به روزی که بگندد نمک.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com