قیمت مواد لبنی و پروتئینی با توزیع به موقع نهاده ها به نرخ ارز مرجع کاهش می یابد

قیمت مواد لبنی و پروتئینی با توزیع به موقع نهاده ها به نرخ ارز مرجع کاهش می یابد
عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس نهم گفت: تا زمانی که نهاده های دام و طیور با نرخ ارز مرجع به دست تولیدکننده نرسد، قیمت مواد لبنی و پروتیینی تعدیل نخواهد شد.
غلامرضا نوری روز سه شنبه با بیان اینکه نهاده دامی به اندازه کافی در بازار وجود دارد افزود: نهاده ها با قیمت مصوب به دست تولید کنندگان نمی رسد و بوسیله دلالان خریداری می شود.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط فعالان بخش دام و طیور مجبور به تامین نهاده از بازار آزاد هستند گفت: افزایش قیمت مرغ، تخم مرغ و لبنیات نتیجه تامین نشدن نهاده های دام و طیور به قیمت ارز مرجع است.
نماینده مردم بستان آباد در خانه ملت گفت: نهاده های دامی که بر اساس رویکرد حمایتی دولت از بخش تولید با ارز مرجع وارد می شود، با نرخ ارز آزاد در بازار به فروش می رسد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست تحقیق و تفحص از وزارت صنعت، معدن و تجارت را تدوین و تقدیم هیأت ‌رییسه مجلس کردند گفت: بررسی میزان ثبت سفارش، میزان اختصاص ارز و نحوه توزیع برنج، گندم و روغن و همچنین میزان واردات نهاده‌های دامی و واردات بی‌رویه از محورهای این تحقیق و تفحص است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com