قیمت مرغ گرم در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

قیمت مرغ گرم در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
معاون بازرگانی داخلی اداره‌کل بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ذخیره‌سازی 180 هزار تن مرغ قیمت این محصول در بازار این استان کاهش یافت.
رحمت‌الله صفری در نشست تنظیم بازار این اداره‌کل اظهار داشت: با عرضه مرغ منجمد و گرم ویژه ماه مبارک رمضان، نرخ این کالا در بازارهای این استان روند نزولی یافته است.
وی با اشاره به ذخیره‎سازی مرغ از ابتدای تیرماه در این استان، گفت: مرغ منجمد به اندازه موردنیاز در سردخانه‌های این استان موجود است و مردم به هر اندازه که بخواهند، این کالا در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
صفری در ادامه نسبت به سودجویان بازار سیاه مرغ در این استان هشدار داد و گفت: یک گروه سودجو با هدف کسب درآمد بیشتر و نامعقول با افزایش غیرقانونی سود کالای خود، مرغ را با قیمتی بیشتر از نرخ مصوب در این استان عرضه می‎کنند.
معاون بازرگانی داخلی اداره‌کل بازرگانی چهارمحال و بختیاری با غیرقانونی خواندن این اقدام، افزود: واحدهای صنفی عرضه کننده مرغ با نرخ‌های غیرقانونی به عنوان متخلف مورد بازرسی قرار گرفته و با شناسایی متخلفان برابر مقررات و ضوابط موجود با آنان برخورد می‌شود.
وی هرگونه افزایش قیمت‌ها بدون مجوزکمسیون تنظیم بازار این استان را غیرقانونی دانست و گفت: مردم این استان می‌توانند از طریق تلفن 124ستاد خبری بازرسان این اداره‌کل را در شناسایی این واحدها کمک کنند.
صفری در ادامه با اشاره به طرح ضیافت رمضان در این استان، گفت: اصناف این استان با برگزاری فروش‌های فوق‌العاده و عرضه مستقیم کالا در برخی فروشگاه‌های بزرگ اقلام مورد نیاز خانوارها در ماه مبارک رمضان را با پنج تا 20 درصد زیر نرخ بازار عرضه می‌کنند.
معاون بازرگانی داخلی اداره‌کل بازرگانی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فرآورده‌های گوشتی و پروتئینی، تخم مرغ، خرما، شیرینی‌جات، انواع نان، فرآورده‌های لبنی شامل شیر، کره، خامه، ماست و پنیر، برنج، روغن و شکر از مهم‌ترین اقلام مشمول طرح فروش فوق‌العاده و ضیافت رمضان در این استان است.
وی اضافه کرد: دیگر اقلام مصرفی مردم به‌ویژه در ماه مبارک رمضان در بازار این استان فراوان است و خوشبختانه کمبود کالایی وجود ندارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com