قیمت مرغ در نقطه تعادل قرار دارد

قیمت مرغ در نقطه تعادل قرار دارد

رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشور گفت: در شرایط کنونی عرضه و تقاضا، نرخ کنونی مرغ به نقطه تعادل رسیده و نمی‌توان آن را به افزایش قیمت درروزهای آتی ارتباط داد.
محمد یوسفی در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه دولت برای نیاز مردم در ایام عید با ذخیره‌سازی مناسب برنامه ریزی کرده و نباید دراین خصوص نگرانی داشت، گفت: باید هر کیلوگرم مرغ بطور میانگین ‪ ۲۸۰‬تا ‪ ۳۰۰‬هزار ریال فروخته شود لذا اگر بیش از این باشد می‌توان گفت گرانفروشی شده است.
وی با رد برخی اظهار نظرها که قیمت مرغ روند صعودی پیدا کرده، افزود: اتفاقا این موضوع برعکس است، در مقطعی حدود دو ماه پیش تولیدکنندگان با ضرر مواجه بودند ولی حالا قیمت‌ها مناسب بوده و به سرجای اصلی خود بازگشته است.
یوسفی با تصریح براینکه برخی رسانه‌ها به بزرگنمایی نرخ مرغ می پردازند ، تاکید کرد: وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و بازرگانی به عنوان متولیان تولید و تنظیم بازار باید نرخ‌ها را طوری تعیین کنند که تولید کننده نیز متضرر نشود.
رییس هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی سراسر کشورتاکید کرد: هم اکنون تولیدکنندگان با سود حداقل در بازار حضور دارند.
وی هزینه خرید هر قطعه جوجه یکروزه را ‪ ۱۰‬هزار ریال عنوان کرد و گفت: این درحالی است که تولیدکننده سال قبل تنها دو هزار ریال برای هر قطعه جوجه می‌پرداخت.
یوسفی هزینه‌هایی چون دان، تلفات جوجه، کارگر و انرژی را مورد توجه قرار داد و افزود: مرغدار برای باقی ماندن در عرصه تولید مرغ باید حداقل درآمد را داشته باشد تا ریسک کند.

 
کلمات کلیدی قيمت مرغ متعادل
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com