قیمت مرغ در رمضان به نقطه سربه سر خواهد رسید

قیمت مرغ در رمضان به نقطه سربه سر خواهد رسید
با ادامه روند بحران در صنعت مرغداری و زیان های بی پایان تولیدکنندگان این صنعت، امید آنها برای جبران بخشی از این زیان ها به اعیاد خاص و بالا رفتن تقاضا در این روزها است. اما با یک برآورد ساده می توان به این نتیجه رسید که هر چند در روزهای مانند ماه رمضان تقاضا برای مصرف گوشت مرغ تا حدی بالا می رود اما با توجه به حجم فعلی تولید و میزان ذخیره پشتیبانی امور دام، تولیدکنندگان نباید امید چندانی به افزایش قیمت در این روزها داشته باشند.
مهندس حسن زاده رئیس هیات مدیر اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در گفتگو با ITPNews ، می گوید: همچون سنوات گذشته در ماه رمضان با افزایش چند درصدی تقاضا برای مصرف گوشت مرغ مواجه هستیم اما بر اساس پیش بینی های انجام شده با این وجود تغییر قیمت برای این محصول بیش از 100 تا 200 تومان نخواهد بود.
وی ادامه داد: این میزان افزایش قیمت، جبران خسارات وارده به تولیدکنندگان این صنعت را نخواهد کرد،  تنها میزان هزینه و قیمت تمام شده برای مرغداران را با قیمت فروش به نقطه سربه سر خواهد رساند.
وی در پاسخ به این سوال که، آیا تمایل مردم به مصرف مرغ تازه در افزایش قیمت مرغ موثر خواهد بود، گفت: با وجود اینکه سلیقه تازه خوری مردم تا حدی آنان را به سمت مصرف مرغ تازه سوق می دهد اما به دلیل کاهش قدرت خرید مردم نمی توان انتطار داشت که این امر در قیمت مرغ تاثیر چندانی داشته باشد.

 
نظرات شما
  •  

    محمد بالود شرفایی گفت : ۹۴/۰۳/۲۶

    متاسفانه مسوولین و متولیان یعنی وزارت جهاد کشاورزی خود را به خواب خرگوشی زد ه اند و منتظرند تا جماعت کثیری از مرغداران ورشکسته شوند تا دلشان خنک شود.من مرغدار چه گناهی کرده ام که سیصدمیلیون هزینه ساخت و دویست میلیون سرمایه در گردش و چهارصد میلیون وام بانکی هزینه کرده ام و حالا درآمدم حتی جوابگوی اقساط بانکی نباشد .مسوولین! بیدارشوید مرغدار چوپان نیست . مرغدار سرمایه گذار است.

    پاسخ...
  •  

    Absa samawat گفت : ۹۴/۰۳/۳۰

    باتوجه باروند کنونی بازار وقیمتهای تمام شده تولید کننده این صنعت امید چندانی به روی پا ماند نخواهد داشت وباتوجه به نداشتن مسولین ومتولیان درست درکارامور صنعت فعلی وضعیتی بهتر از این نداشته نخواهد شد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com