قیمت مرغ در خراسان رضوی رو به کاهش

قیمت مرغ در خراسان رضوی رو به کاهش
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: قیمت گوشت مرغ در این استان امروز به هر کیلوگرم 75 هزار ریال رسید که نسبت به هفته گذشته سه هزار ریال کاهش یافته است.
محمدرضا جوادی اظهار داشت، این کاهش قیمت را ناشی از اجرای طرح تنظیم بازار مرغ و برنامه ریزی در توزیع مرغ منجمد در استان عنوان کرد.
وی افزود: در نخستین گام اجرای این برنامه طی هفته گذشته روزانه افزون بر 60 تن مرغ منجمد در استان توزیع شد که بیش از 30 تن آن در مشهد توزیع شده است.
وی اظهار کرد: در هماهنگی انجام شده با اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه فروشندگان ماهی و مرغ فروشگاههای منتخب در سطح استان اقدام به توزیع مرغ منجمد به قیمت هر کیلو 55 هزار ریال در مشهد، 56 هزار ریال در شهرستان ها و 53 هزار ریال در واحدهای فروش سیار کردند.
وی با بیان اینکه قیمت متعادل مرغ گرم در بازار از نظر کمیته نرخ گذاری ستاد تنظیم بازار استان بین 72 تا 73 هزار ریال است که مانع از زیان دهی تولید کننده می شود، افزود: توزیع گسترده مرغ منجمد و تنظیم بازار از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تا زمان رسیدن قیمت مرغ به این رقم ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه روند کاهشی قیمت مرغ ادامه دارد، بیان کرد: البته باید توجه داشت که بالا بودن تقاضا به واسطه حضور مسافران و زائران در مشهد در قیمت نهایی مرغ تاثیرگذار است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت جهانی ذرت و نیز افزایش قیمت جوجه یک روزه در سه ماهه اول امسال از 12 به 19 هزار ریال است.
جوادی اظهار کرد: بخش دیگری از این افزایش قیمت ناشی از مشکلاتی است که در سال گذشته در بخش تولید مرغ گریبانگیر تولید کننده ها شده بود.
خراسان رضوی پارسال با تولید 166 هزار تن مرغ رتبه دوم تولید مرغ گوشتی را در کشور از آن خود کرد.
هم اکنون هزار و 399 واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت 23 میلیون و 793 هزار قطعه در هر دوره و هفت واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت 576 هزار و 500 قطعه در هر دوره در این استان فعالیت دارند.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۵/۰۵/۱۴

    اینطوری میشه که میگیم هیچی حالیتون نیست آقایون مسئولین بی کفایت!کدوم افزایش قیمت جهانی ذرت؟جنابعالی یا سواد تحقیق و بررسی رو ندارین یا حال و حوصله اینکارو ...
    البته انتظار چنین چیزی هم از امثال شماها نیست

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com