قیمت مرغ خُرده فروشی 7100 تومان/ نگران افزایش قیمت شب عید نیستیم

قیمت مرغ خُرده فروشی 7100 تومان/ نگران افزایش قیمت شب عید نیستیم
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه از حدود ۶ ماه قبل برنامه‌ریزی شده بود که مازاد تولید نداشته باشیم، گفت: در حال حاضر تولید متعادل و قیمت مرغ واقعی شده است.
همایون دارابی در گفتگو با مهر با بیان اینکه میانگین کشوری قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی به ۷۱۰۰ تومان و در مراکز عمده‌فروشی به ۶۷۰۰ تا ۶۸۰۰ تومان رسیده است، اظهار داشت: میانگین کشوری قیمت مرغ زنده نیز در حال حاضر بین ۴۷۰۰ تا ۴۸۰۰ تومان است.
وی با اشاره به اینکه قیمت مرغ به تعادل رسیده است، گفت: پیش از این با کاهش قیمت این کالا مواجه بودیم، مرغ‌داران زیان می‌کردند و صنعت در حال ورشکست شدن بود اما با تدابیری که به خرج داده شد ما تولید را مدیریت کردیم که مازاد تولید نداشته باشیم.
دارابی افزود: بدین ترتیب که بخشی از تولید برای صادرات و بخشی برای مصرف داخل باشد تا قیمت‌ها واقعی شود که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.
وی با بیان اینکه از حدود ۶ ماه قبل برای این مساله برنامه‌ریزی شده بود که مازاد تولید نداشته باشیم، گفت: صنعت مرغ گوشتی در خطر بود اما تدابیر اخذ شده نتیجه داد و امروز قیمت‌ها به حد واقعی خود رسیده است ضمن اینکه نمی‌توان گفت ما میزان تولید را کاهش داده‌ایم بلکه آن را متعادل کرده‌ایم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ‌داران گوشتی کشور افزود: با قیمت‌های فعلی نهاده‌ها، جوجه یکروزه و همچنین هزینه‌های فعلی تولید قیمت‌های مذکور منطقی هستند و قطعا قیمت مرغ بالاتر از این نمی‌رود چرا که ذخایر شرکت پشتیبانی امور دام بیشتر از هر سال است.
دارابی با بیان اینکه مازاد تولید زیاد بود، بازار کشش آن را نداشت و شرکت پشتیبانی امور دام مجبور شد طی ۶ ماه گذشته این مازاد را خریداری کند، اضافه کرد: سردخانه‌های این شرکت در حال حاضر انباشته از مرغ‌های مازاد تولیدند بنابراین با این ذخایری که وجود دارد به هیچ عنوان نگران افزایش قیمت برای مصرف کننده بویژه در ایام پایانی سال و شب عید نیستیم.
وی در پاسخ به این پرسش که میزان جوجه ریزی چه‌قدر کاهش یافته است، افزود: ما در حد آن مازادی که شرکت پشتیبانی مجبور به خرید آن بود، جوجه ریزی را کاهش دادیم.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغ‌داران گوشتی با بیان اینکه در صورتی‌که آهنگ صادرات مرغ تند شود معادله عوض خواهد شد، گفت: به محض اینکه بازار صادرات یا داخل کشش داشته باشد، این امر ظرف ۳۵ روز قابل جبران است یعنی اگر آهنگ بازار صادراتی تند شود ما ظرف کمتر از دوماه تقاضا را تامین خواهیم کرد.
دارابی با بیان اینکه بخشی از بازار کشور متاثر از جو روانی است، افزود: بدون توجه به آثار این مساله، از نظر ما که تولید و ذخایر را در اختیار داریم و به لحاظ مسائل فنی،  قیمت‌ باید در همین رنج فعلی باقی بماند ضمن اینکه ذخایر مرغ‌مان آنقدر زیاد است که اگر قیمت بخواهد از حد مطلوب تجاوز کند، بازار بلافاصله قابل مدیریت است. به گفته وی ذخایر مرغ شرکت پشتیبانی امور دام در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار تن است.

 
نظرات شما
  •  

    حسن ز گفت : ۹۳/۱۱/۱۶

    قسم حضرت عباس را قبول كنيم يا دمِ خروس را ؟!
    تا ديروز كه مرغدارها ضرر ميدادن آقايون ميگفتن دستِ ما نيست ! الانكه بازار رو به بهبوده ميگن ما كرديم !!!
    مرغداران به خاطر ضرري كه دادن جوجه نريختن مرغ رو به بهبود رفت قيمتش البته خريد پشتيباني هم تا حدي اثر داشت ! اگه راست ميگن يكماه ديگر كه مرغ ارزان ميشه بيان جوابگو باشن ! جوجه هزارو هفتصدي صد در صد مرغ زنده اش زير پنج هزار تومن به فروش ميرسه ! ميگي نه ، نيگاه كن !

    پاسخ...
  •  

    امینی گفت : ۹۳/۱۱/۱۶

    عجب آقایون هیت مدیره این مدیر عامل ضد مرغدار را از کجا آوردید.لطفا در همین سایت جواب دهید.

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۱/۱۶

    اقاى دارابى ما را ساده لوح پنداشتى يا خود هيچ اطلاعاتى ندارى نه برادر من شما بازار را مديريت نكرديد و هرگز هم نمى توانيد دليل افزايش قيمت فعلى فقط به خاطر ورشكستگى خيلى از مرغداران و عدم جوجه ريزى(حتى جوجه 200 تومانى) بوده است كه امروز مرغ نزديك قيمت واقعى شده و اما حالا كه قيمت مرغ بالا رفته متاسفانه مجددأ حتى با جوجه 2000 تومانى همه شروع به جوجه ريزى كرده و دوباره به زودى با افزايش بيش از حد مرغ روبرو خواهيم شد و افت شديد قيمت سود سرشار دلال و كشتارگاه و اميدوارم كه حرفهاى امروزتان يادتان باشد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com