قیمت مرغ تا پایان سال ثابت می‌ماند

قیمت مرغ تا پایان سال ثابت می‌ماند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به طور حتم قیمت مرغ در سال 89 افزایش نمی‌یابد و تا پایان امسال ثابت می‌ماند.
صادق خلیلیان در حاشیه مراسم افتتاح کشتارگاه صنتعی طیور آراست آمل در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره قیمت مرغ در سال جاری اظهار داشت: تمام تلاش دولت برای حمایت از تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است.
وی افزود: ظرفیت تولید مرغ به ویژه جوجه‌های یک روزه در کشور افزایش چشمگیر یافته و این مهم خوشایند است.
وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این سوال که تولیدکنندگان هم از افزایش نهادهای پرورش طیور گله‌مندند، تصریح کرد: در این بخش هم با اختصاص تسهیلات یارانه‌ای مشکلات تولیدکنندگان را نیز برطرف خواهیم کرد.
خلیلیان با تاکید بر اینکه اجازه نخواهیم داد مرغ از سر سفره ایرانیان و اقشار کم درآمد پر بکشد، اضافه کرد: سعی می‌کنیم با قیمت فعلی مرغ امکان خرید را برای اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه نیز فراهم کنیم.
وی درباره قیمت گوشت قرمز و افزایش بیش از متعارف آن نیز که در سال گذشته شروع شد و نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: قیمت گوشت قرمز هم کاهش می‌یابد و در این بخش عادلانه‌ترین قیمت با کار کارشناسی اعمال می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش بیش از حد قیمت گوشت قرمز، دخالت‌های بی‌جا برخی سودجویان برای کسب سود بیشتر بوده که مشکلاتی برای برخی افراد کم درآمد جامعه که قدرت خرید گوشت قرمز را نداشتند به وجود آورده است.
کشتارگاه صنعتی آراست بخش دابودشت آمل در زمینی به مساحت 7 هزار مترمربع در سه بخش مرغ مادر، گوشتی و هلندی و با ظرفیت تولید این کشتارگاه 15 هزار تن در سال به صورت گوشت گرم و منجمد به بهره‌برداری رسید.
با افتتاح این واحد برای 113 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com