قیمت لجام‌گسیخته مرغ در کرمان باید کنترل شود

قیمت لجام‌گسیخته مرغ در کرمان باید کنترل شود
استاندار کرمان گفت: موضوع گوشت مرغ در استان کرمان باید به گونه‌ای رفع شود که قیمت آن لجام گسیخته نباشد و گوشت مرغ هم به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد.
اسماعیل نجار در نشست شورای کنترل و نظارت بازار استان کرمان با برگزاری نمایشگاه پاییزه به صورت متمرکز مخالفت کرد و اظهار داشت: کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم در فروشگاه‌های بزرگ و برخی از واحدهای صنفی با قیمت مناسب به مردم عرضه شود.
وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به منظور کم شدن هزینه‌های مردم راه‌اندازی می‌شود، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به جای کم کردن هزینه‌های مردم سبب ایجاد هزینه‌های پنهان برای مردم می‌شود.
استاندار کرمان افزود: باید برای کم کردن هزینه‌های مردم نمایشگاه‌ عرضه مستقیم کالا در فروشگاه‌های بزرگ و برخی از واحدهای صنفی برگزار شود، علاوه بر اینکه در سایر شهرستان‌های استان کرمان این نمایشگاه‌ها به همین نحو برگزار شود.
نجار عنوان کرد: در برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا به شکل گذشته علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف از جمله هزینه‌های ایاب و ذهاب و حمل و نقل سایر مشکلات اجتماعی وجود دارد.
وی با اشاره به عرضه کالاهای غیرضروری و بی‌کیفیت در فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا بیان داشت: در چنین شرایطی حرص و ولع مردم زیاد می‌شود و بیشتر از میزان مورد نیاز خرید می‌کنند.
نجار افزود: اصنافی هم که موفق به حضور در نمایشگاه نشده‌اند در فصلی که کالاهایشان بازار دارد با مشکل مواجه می‌شوند.
وی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه در فروشگاه‌های بزرگ اذعان داشت: در محوطه‌های فروشگاه‌های بزرگ با ایجاد غرفه‌های مختلف نسبت به توزیع کیف، کفش، لوازم‌التحریر و سایر کالاهای مورد نیاز مردم در مهر ماه و آغاز فصل مدارس اقدام شود.
استاندار کرمان در مورد وجود مشکلات مختلف در بازار گوشت مرغ گرم در استان کرمان برگزاری هر ماه چند جلسه برای وضعیت بازار گوشت مرغ را نادرست خواند.
نجار با اشاره به مشکلات مرتبط بر بازار گوشت مرغ و اختلافات بین فعالان آن تصریح کرد: باید موضوع گوشت مرغ در استان کرمان به گونه‌ای رفع شود تا علاوه بر اینکه قیمت لجام گسیخته نباشد، گوشت مرغ هم به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشند و مردم با کمبود مواجه نشوند.
در این نشست مصوب شد که کمیته‌ای متشکل از نماینده اتحادیه صنف تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و کشتارگاه‌ها با مسئولیت رئیس سازمان تعاون روستایی استان کرمان هر هفته بر اساس میانگین قیمت گوشت مرغ در استان‌های فارس، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قیمت گوشت مرغ گرم در استان کرمان را تعیین و به سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کنند.
همچنین این کمیته متعهد شد تا هیچ‌گونه اخلالی در عرضه گوشت مرغ گرم در بازار استان کرمان ایجاد نشود و بازار با کمبود گوشت مرغ مواجه نشود.
برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه در فروشگاه‌های بزرگ و برخی از واحدهای صنفی از 12 تا 22 شهریورماه از دیگر مصوبات نشست شورای کنترل و نظارت بر بازار استان کرمان بود.

 
نظرات شما
  •  

    امیر معتمدی گفت : ۹۲/۰۵/۲۰

    چرا تیتر زدین مردم قربانی دعوای مرغداران و بانک مرکزی ،این دلال ها هستند که قیمت نهاده وقیمت مرغ را مشخص می کنند نه مرغدار که تولید کننده است لطفا تیتر را اصلاح کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com