قیمت فعلی کمتر از هزینه تمام شده است

قیمت فعلی کمتر از هزینه تمام شده است
طی هفته‌های گذشته قیمت گوشت دام کشتار در بازار با افزایش قیمت مواجه شد، در حالی است که تولیدکنندگان افزایش قیمت گوشت را مربوط به بخش تولید نمی‌دانند.
سعید سلطانی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران، با بیان اینکه ما هیچ گونه افزایش قیمتی در گوشت قرمز نداشتیم، گفت: دامداران در حال حاضر لاشه گوشت را زیر قیمت می‌فروشند؛ البته افزایش قیمت در بازار وجود دارد و به هیچ عنوان مربوط به بخش تولید نمی‌شود.
وی دلیل این افزایش قیمت را بازی سودجویان عنوان کرد و افزود: یک عده در بازار با قیمت‌ها بازی می‌کنند تا سود بیشتری به جیب بزنند. قیمت لاشه برای دامدار 22 هزار تومان تمام می‌شود، از آن طرف از طریق مرز سیستان و بلوچستان، گوشت قاچاق به قیمت 18 هزار تومان عرضه می‌شود. طبیعتاً کسی گوشت دامدار را به دلیل قیمت بالاتر درخواست نمی‌کند، به همین دلیل در اغلب استان‌ها گوشت بر روی دست دامدار مانده است.
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران خاطرنشان کرد: میزان تولید دام در کشور بیش از میزان نیاز کشور است، به طوری‌که تقاضا برای آن وجود ندارد، ولی با این وجود مسئولان نگران عدم کفاف تولید داخل بوده و دست به واردات گوشت می‌زنند.
سلطانی سروستانی در خصوص هزینه تمام شده تولید گوشت داخلی گفت: در وضعیت فعلی لاشه با قیمت حداقل 22هزار تومان برای دامدار تمام می‌شود که 70 درصد آن قیمت علوفه و خوراک دام و 30 درصد آن مربوط به سایر هزینه‌ها می‌شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com