قیمت فعلی مرغ زنده موجب زیان مرغداران است

قیمت فعلی مرغ زنده موجب زیان مرغداران است
نیما حیدرنژاد با اشاره به این که به دلیل بار سنگین افزایش هزینه‌ها و همچنین افت قیمت نهایی محصول بر دوش مرغداران سنگینی می‌کند، بطوریکه اکثر واحدها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند، گفت: حمایت‌های دولتی از مرغداران کاهش یافته است و باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان گیلان افزود: البته با شرایط سخت و مقررات دست و پاگیر بانکی که از آن جمله می‌توان به درخواست وثیقه غیرمنقول متناسب با مبلغ تسهیلات پیشنهادی، استعلام از بدهی تولیدکننده مذکور از سیستم بانکی اشاره کرد، جمع عظیمی از فعالان این بخش از این مبالغ و تسهیلات جا ماندند.
وی ادامه داد: مرغدارانی که پس از گذشتن از آزمون‌های سخت سربلند برآمدند، متوجه شدند که با قیمت فعلی مرغ زنده اخذ این تسهیلات موجب بالا بردن بدهی واحدهایشان و گران شدن هر واحد تولید و از توجیه خارج شدن قیمت فروش محصول و در نهایت ضرر بیشتر خواهد شد.
حیدرنژاد گفت: بالا بردن ظرفیت تولید توسط بخش دولتی در سال‌های گذشته و از همه بدتر واردات مرغ باعث شده تا قیمت مرغ زنده زیر قیمت تمام شده قرار بگیرد و اکنون تولیدکننده از خود می‌پرسد چطور و از چه منبعی باید اقساط تسهیلات بهینه‌سازی سوخت را پرداخت کند؟
وی اظهارکرد: این سوال پیش می‌آید که آیا نمی‌بایست طبق وعده اولیه دولت و مجلس در حمایت از تولید، مبالغ حمایتی به صورت بلاعوض (همچون پرداخت به خانوارها) ترجیحا هدایت شده با هدف تجهیز و بهینه‌سازی تولید پرداخت شود نه به صورت تسهیلاتی که عملا به دست هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌رسد؟
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com